Un Fruct de Avocado pe Zi Scade Colesterolul ‘’Rău’’

Surse bogate de acizi grași esențiali, fructele de avocado prezintă un rol de protecţie împotriva bolilor cardiovasculare, ajută la menținerea greutății corporale optime și îmbunătățesc absorbția nutrienților vitali din hrană.

Excelentă sursă de grăsimi mononesaturate, fructul de avocado  aduce numeroase beneficii pentru sănătatea cardiacă.

Într-un fruct de avocado se găsesc 22,5 grame de grăsimi, dintre care două treimi sunt mononesaturate, ceea ce înseamnă că sunt benefice sănătății.

Printre cei aproape 20 de nutrienți esențiali pentru sănătate, în fructele de avocado se regăsesc fibre, vitamina E, vitamine din grupul B, acid folic, potasiu (dublu în comparație cu banana).

Un avocado pe zi scade colesterolul ‘’rău’’

Atât în cazul persoanelor sănătoase, cât și în cazul celor cu un nivel ridicat de colesterol (hipercolesterolemie), avocado ajută la îmbunătățirea nivelelor de lipide.

Doar 100 de grame de avocado oferă mai mult de 8 grame de acid oleic, care crește colesterolul ”bun”, precum și 1,8 grame acid linoleic, ce favorizează scăderea colesterolului ”rău”.

Consumați avocado fără a adăuga grăsimi, ci doar asezonat cu suc de lămâie, sare și piper.

Protejează inima

În avocado sunt prezente două substanțe răspunzătoare cu reglarea nivelului hemocisteinei (compus asociat cu riscul îmbolnăvirii cardiace). Este vorba despre vitamina B6 și acidul folic, care reușesc să mențină sănătatea sistemului cardiovascular.

Pe lângă acestea, fructele de avocado conțin vitamina E, glutation și grăsimi mononesaturate, ce protejează inima și susțin activitatea cardiacă.

Avocado

Fruct de Avocado

Mențin sănătatea sistemului digestiv

Prin conținutul de fibre insolubile (75%) și solubile (25%, avocado previne constipația, cancerul colorectal și reglează apetitul, prelungind senzația de sațietate.

Previne accelerarea bolilor mentale

Vitamina E neutralizează radicalii liberi ce distrug celulele creierului, stimulând procesul de alcătuire a proteinelor. Prin urmare, fructele de avocado previn pierderea memoriei și accelerarea bolilor mentale, în cazul celor diagnosticați cu Alzheimer.

Alte beneficii oferite prin consumul fructelor de avocado sunt prevenirea formelor de cancer (antioxidanți puternici), protejarea ficatului împotriva cirozei și hepatitei virale, reglarea hipertensiunii arteriale (conținut bogat de potasiu), îmbunătățirea vederii, prevenirea malformațiilor congenitale, reglarea nivelului de glicemie și controlarea diabetului.

Acidul folic reduce riscul de accident vascular cerebral, în timp ce acidul oleic previne cancerul de prostată și de sân, prin inhibarea dezvoltării tumorilor maligne. Avocado reglează cantitatea de toxine din organism, combate halena și conferă strălucire și sănătate pielii și părului.

Sâmburele de avocado, mai sănătos decât fructul

Știați că sâmburele de avocado conține 70% din cantitatea de antioxidanți a fructului, în timp ce pulpa și coaja conțin doar 30%?

Pudra din sâmbure de avocado are rol antiinflamator, reglând problemele digestive, crampele intestinale și diareea. Reduce nivelul de glucoză din sânge, ajutându-vă la menținerea unei greutăți ideale, în timp ce compușii fenolici previn ulcerul gastric și infecțiile.

Flavonolul previne dezvoltarea tumorilor, în timp ce antioxidanții susțin sănătatea sistemului imunitar, luptând cu radicalii liberi, încetinind, astfel, procesul de îmbătrânire.

  • Cum se prepară sâmburele de avocado

Puneți sâmburele de avocado într-o pungă, acoperiți cu un prosop și striviți-l cu ajutorul unui ciocan. Resturile obținute le puneți în blender și le transformaţi în pudră.

O puteți presăra peste mâncarea gătită sau peste salate. Cu toate că gustul este unul mai amărui și mai greu de acceptat, pentru beneficiile obținute în urma consumului sâmburelui de avocado, efortul merită pe deplin!

loading...
Loading...

3 Comments

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *