Tratament pentru ficat gras

Poor man has pain

Cel mai bun tratament pentru ficatul gras este fără nici o îndoială îmbunătățirea stilului de viață. Boala ficatului gras non-alcoolic este tot mai des întâlnită. Pacientul are o cantitate prea mare de grăsime acumulată în celulele grase.

Dacă progresează, boala ficatului gras poate duce la inflamarea ficatului sau la formarea de cicatrici. Există așadar un risc crescut de ciroză sau insuficiență hepatică. Totodată, o persoană cu ficat gras poate suferi complicații severe, precum diabet sau boli cardiovasculare.

Din ce cauză apare boala ficatului gras?

Datele statistice dezvăluie o prevalență crescută a acestei boli la persoanele supraponderale sau obeze. Cei care au un nivel crescut de grăsimi în sânge sau hipertensiune arterială, suferă de diabet sau au rezistență la insulină sunt mai predispuși la boala ficatului gras.

Un studiu publicat în anul 2009 a arătat o legătură între diabetul de tip 2 și boala ficatului gras. 70% din diabetici ar putea suferi de această afecțiune, într-o formă mult mai agresivă.

Poor man has pain

Poți afla dacă ai ficat gras printr-o analiză la sânge. Există anumite enzime hepatice care cresc atunci când o persoană dezvoltă această boală. Boala ficatului gras se manifestă prin următoarele simptome:

– oboseală extremă
– slăbiciune
– scădere în greutate neintenționată
– îngălbenirea pielii sau a ochilor (icter)
– vene tip „păianjen”
– mâncărimi severe

Tratament naturist pentru ficat gras

Așa cum spuneam la începutul articolului, este foarte important să se acorde o importanță cuvenită stilului de viață. Dieta trebuie să fie axată pe alimente vegetale. La fel de valoroasă este mișcarea fizică regulată. Aceste lucruri pot împiedica acumularea de grăsime în ficat.

Consumați alimente bogate în antioxidanți. Un studiu a arătat că suplimentele cu vitamina C și vitamina A ajută la scăderea enzimelor hepatice mari la pacienții cu boala ficatului gras. Acestea se găsesc în morcovi, mazăre, spanac, broccoli, ardei gras, mango, caise uscate și roșii.

Alte suplimente care pot ajuta în boala ficatului gras sunt cele pe bază de armurariu sau silimarină (compusul activ din armurariu). Această plantă stimulează producția de enzime detoxifiante ale fixatului. Anghinarea ajută și ea la protejarea ficatului.

Trebuie evitate produsele alimentare procesate, deoarece și toxinele afectează funcția ficatului. Dieta Mediteraneană este un model bun de regim alimentar pe care îl pot urma persoanele cu ficat gras, deoarece ajută la scăderea grăsimii din ficat, a tensiunii arteriale și a colesterolului. Ea se bazează pe legume, fructe, leguminoase, cereale integrale, nuci, ulei de măsline, pește și carne slabă.

În egală măsură este importantă eliminarea surplusului ponderal. Chiar și o scădere de 5% a greutății corporale poate îmbunătăți nivelul enzimelor hepatice și diminua cantitatea de grăsime din ficat.

Iar o scădere de 7-10% a greutății corporale poate diminua inflamația și leziunile celulelor hepatice. În unele cazuri, echilibrarea greutății corporale poate anula daunele fibrozei.

Cea mai bună formă de mișcare fizică pentru reducerea grăsimii din ficat este mișcarea de intensitate viguroasă și practicarea de exerciții aerobice.

Surse bibliografice:

1. Wynne Armand, Fatty liver disease: What it is and what to do about it, Harvard Health Publishing: https://www.health.harvard.edu/blog/fatty-liver-disease-what-it-is-and-what-to-do-about-it-2019011015746
2. Jayne Leonard, Natalie Olsen, Which foods are rich in vitamin A? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/324493.php#black-eyed-peas
3. Rochelle Collins, Cathy Wong, Natural Remedies for Fatty Liver Prevention, Very Well Health: https://www.verywellhealth.com/natural-remedies-for-fatty-liver-
4. John’s Hopkins Medicine, Nonalcoholic Fatty Liver Disease: https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/nonalcoholic-fatty-liver-disease

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articol precedent

MORINGA – planta care conține de 4 ori mai multe PROTEINE decât ouăle

Articol următor

MIEREA de MANĂ – de 5-10 ori mai bogată în MINERALE decât alte tipuri de miere