Studiu: OMEGA 3 crește semnificativ speranța de VIAȚĂ a persoanelor de vârsta a treia

Acizii grași Omega 3 sunt esențiali pentru sănătatea noastră.

Omega 3 nu pot fi fabricați de către organismul nostru, astfel că trebuie să îi obținem din alimentație sau suplimente alimentare.

Acizii Omega 3 mai sunt cunoscuți și cu denumirea de acizi grași polinesaturați (PUFA). Joacă un rol extrem de important pentru creier, precum și pentru creșterea și dezvoltarea normală a întregului organism.

Pot fi găsiți preponderent în pește (somon, ton sau halibut), în anumite alge, în semințele de chia și de in, în soia și în nuci.

Prelungesc speranța de viață

În urma unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea Harvard și Universitatea de Stat din Washington, s-a constatat că Omega 3 crește semnificativ speranța de viață a persoanelor de vârsta a treia.

Mai exact, persoanele în vârstă, de minimum 65 de ani, cu cele mai mari concentrații de Omega 3 în organism, trăiesc în medie cu 2,2 ani mai mult față de persoanele cu cele mai reduse concentrații de Omega 3 – acid gras esențial conținut mai ales de carnea unor specii de pește oceanic, precum somonul.

Potrivit studiului, adulții în vârstă care consumă pește cu regularitate sunt expuși unui risc general de mortalitate cu până la 27% mai redus și unui risc de mortalitate în urma maladiilor cardiovasculare cu 35% mai mic față de persoanele în etate care nu consumă în mod regulat pește.

Medicul Dariush Mozaffaris, profesor de epidemiologie la Universitatea Harvard, coautor al studiului:

  • ‘’Preparatele din pește, bogate în acizi grași, sunt considerate de multă vreme o hrană sănătoasă, însă puțini cercetători au evaluat până acum efectele benefice ale acizilor Omega 3 asupra sănătății adulților în vârstă’’.

Somonul, sursa buna de Omega 3

  • ‘’Rezultatele acestui studiu confirmă importanța pe care o are o concentrație suficientă de Omega 3 în sânge pentru sănătatea cardiovasculară. Ele ne lasă să credem că, mai târziu în viață, aceste binefaceri ar putea să prelungească viața cu mai mulți ani’’, mai adaugă medicul.

– Cercetătorii au analizat date statistice colectate pe durata a 16 ani de la aproximativ 2.700 de persoane de peste 65 de ani din Statele Unite, care au participat la un studiu pe termen lung, privind sănătatea cardiovasculară.

– Participanții la acest studiu au provenit din 3 state americane (Carolina de Nord, Maryland și Pennsylvania), având în general o stare bună de sănătate la debutul cercetării.

– Oamenii de știință americani au identificat efectele acizilor grași Omega 3 asupra sănătății, examinând o serie de biomarkeri din sângele adulților. Cercetarea a fost publicată în versiunea online a revistei ‘’Annals of Internal Medicine’’.

În exces, Omega 3 poate dăuna organismului

Consumat cu măsură, Omega 3 are beneficii certe pentru sănătate. În exces, însă, acesta poate dăuna organismului, principalul neajuns în cazul excesului fiind creșterea riscului de hemoragii.

Persoanele care mănâncă mai mult de3 grame de acizi grași Omega 3 pe zi (echivalentul a 3 porții de pește pe zi) pot favea un risc crescut de accident vascular cerebral hemoragic, o afecțiune cu potențial fatal în care o arteră în creier se rupe.

  • 3-5 porții de pește pe săptămână sunt suficiente.
loading...
Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *