Somonul Protejează Inima și Previne Inflamațiile Cronice

Somonul, aliment cu valoare nutritivă semnificativă, a devenit, treptat, dar sigur, una dintre noile vedete în materie de viață sănătoasă și diete, în ultimii ani. Fiind considerat una dintre cele mai bune surse de acizi grași Omega 3, somonul contribuie la sănătatea pielii, inimii și întărirea sistemului imunitar.

Considerat unul dintre cei mai inteligenți pești, somonul uimește prin capacitatea sa de a reveni, la finalul vieții, în locul în care s-a născut, indiferent de numărul kilometrilor parcurși în viață.

Beneficii pentru sănătate

Reducerea riscului de boli coronariene, de infarct, Alzheimer sau prevenirea apariției degenerescenței maculare sunt doar câteva din beneficiile oferite de somon asupra sănătății.

Bogat în vitamine benefice, printre care, seleniu și vitamina D, esențiale pentru sănătate, somonul  conține mici molecule de proteine bioactive, numite peptide bioactive. Acestea oferă protecție cartilajului articular, controlând, totodată, inflamația tractului digestiv.

În somon se găsesc, de asemenea, cantități mai mari de acizi grași EPA (acid eicosapentaenoic) și DHA (acid docosahexaenoic), decât în alimentele consumate în mod frecvent.

Reduce riscul afecțiunilor cardiace

Acizii grași Omega 3 din somon protejează inima, reducând, astfel, riscul de afecțiuni cardiace. Nivelul ridicat de seleniu, antioxidant din somon, joacă, de asemenea, un rol important pentru protecția cardiovasculară, reducând riscul infarctului miocardic, accidentului vascular cerebral și hipertensiunii arteriale.

Consumat de 3 ori într-o lună, consumul de somon poate reduce cu 20% riscul de boli de inimă, cu 29% atunci când este consumat o dată pe săptamână, cu 31% atunci când este servit de 2-4 ori pe săptămână și cu 34% când este consumat de mai mult de 5 ori într-o singură săptămână.

Beneficii anti-inflamatorii

Acizii grași Omega 3 din somon sunt transformați de organism în trei tipuri de compuși, cu rol important în prevenirea inflamației cronice. Peptidele bioactive din pește sprijină eficient sănătatea cartilajului articular, precum și a altor tipuri de țesuturi.

Mai mult decât atât, peptidele bioactive ajută la reglarea și echilibrarea balanței de colagen și minerale în oase și țesutul din jur. Combinate cu Omega 3, acestea oferă articulații puternice și proprietăți anti-inflamatorii. Prevenirea inflamațiilor se datorează, în același timp, conținutului bogat de vitamina D și seleniu din somon.

file-proaspat-de-somon

Somon Proaspat (File)

Îmbunătățește vederea

Nu mai este o noutate faptul că uleiul de pește este esențial pentru sănătatea ochilor și, implicit, pentru îmbunătățirea vederii.

În plus, două porții de somon pe săptămână ajută la prevenirea degenerescenței maculare.

Previne cancerul

Grație vitaminei A, somonul ajută la reducerea riscului mai multor tipuri de cancer, printre care cel de colon, sân sau prostată.

Protejează celulele creierului

Indiferent de vârstă, somonul ajută la protejarea celulelor creierului și la o memorie mai bună, datorită acizilor grași pe care îi conține.

Atenție, însă! Somonul conține purine, substanțe responsabile de formarea acidului uric, astfel că persoanele diagnosticate cu gută sau boli de rinchi sunt sfătuite să evite consumul regulat al acestui pește.

Cât somon să consumăm 

Pentru a beneficia de proprietățile sale sănătoase, două porții de somon a câte 150 de grame fiecare pe săptămână, sunt suficiente, spun specialiștii în domeniu.

În momentul achiziționării, acordați întotdeauna atenție tentei lucioase, umede, texturii ferme, culorii deschise și mirosului marin plăcut. Puteți consuma și somon la conservă, fără a alege peștele de oase, întrucât acestea sunt ușor de ingerat și reprezintă o excelentă sursă de calciu.

 

Loading...

7 Comments

  1. 1
  2. 2
  3. 5
  4. 6
  5. 7

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *