Şase ALIMENTE periculoase, care ne pot îngrăşa în POSTUL PAŞTELUI

În postul Paştelui, cel mai lung post din calendarul creştin – ortodox, alimentele săţioase, bogate în nutrienţi şi sănătoase, sunt limitate, iar tentaţia sau riscul de a consuma produse cu un aport caloric foarte ridicat sunt aproape inevitabile.

Pentru a preveni luarea în greutate şi implicit, problemele specifice acesteia, este foarte importantă construirea unui meniu alimentar sănătos.

Deşi aparent ‘’inofensive’’, următoarele alimente ar trebui consumate cu măsură, deoarece, servite excesiv, constituie adevărate capcane alimentare care pot pune în pericol silueta şi sănătatea:

Pateul vegetal

Pateurile vegetale din comerţ sunt produse dezechilibrate din punct de vedere nutrițional, datorită procentului considerabil de aditivi alimentari şi conţinutului ridicat de sare. Toate acestea ascunse de privirea consumatorului.  Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a descoperit probleme la peste 70 de tipuri de pateu vegetal, printre care glucide şi zahăr în cantităţi ridicate.

Prin urmare, pateurile vegetale conţin de cele mai multe ori numeroase E-uri nocive pentru sănătate, multe dintre ele având doar proteină vegetală extrasă şi prelucrată artificial, şi nu boabe de soia, aşa cum ar trebui să se găsească în compoziţie, în mod normal. Rezultă, astfel, un produs cu un conţinut ridicat de grăsimi sau glucide, sărac în proteine şi fibre. Pe lângă multitudinea de E-uri nocive pentru sănătate şi ulei, pateurile vegetale din comerţ mai conţin gluten sau amidon pentru îngroşare, alte surse de calorii, de unde şi valoarea energetică de peste 200 de calorii pe 100 grame.

Margarina

Chiar dacă provin din grăsimile vegetale, grăsimile hidrogenate din margarină sunt foarte nocive pentru sănătate. Cele mai rele, am putea spune.

Deşi la o primă impresie, margarina pare a fi o grăsime vegetală lipsită de colesterol, în realitate aceasta nu este decât un produs sintetic, obţinut din grăsimi nesaturate, printr-un proces cunoscut sub denumirea de hidrogenare.

Un astfel de proces transformă grăsimile vegetale, nesaturate, în grăsimi mai solide, cu o durabilitate mai mare. Principala recomandare constă în evitarea grăsimilor trans, nu doar de dragul siluetei, ci şi al sănătăţii vaselor de sânge şi inimii.

Granulele de soia procesate

Aliment foarte apreciat şi consumat îndeosebi în perioadele de post, soia este, într-adevăr, un produs nutritiv şi ideal pentru a suplini necesarul de proteine în astfel de momente.

Nu acelaşi lucru este valabil, însă, în cazul produselor pe bază de soia procesate, care îmbogăţesc rafturile magazinelor: cuburi, granule, şniţele, bucăţi, felii. Toate acestea sunt alimente procesate, care îşi pierd în proporţie de peste 50% din nutrienţi – fibre, fier, magneziu, potasiu, zinc, etc. consumate cu ulei din belşug sau prăjite, silueta şi sănătatea vor avea grav de suferit.

halva.

Halvaua, ”bomba” calorica

Dulciurile de post

Indiferent că sunt produse de patiserie sau cofetărie, dulciurile de post, foarte căutate în această perioadă, reprezintă inamicul de temut al siluetei şi sănătăţii. Nutriţioniştii atrag atenţia faptului că una dintre cele mai nocive combinaţii constă în asocierea grăsimilor cu zaharuri concentrate.

Mai mult decât atât, trebuie ţinut cont de faptul că dulciurile de post conţin făină albă, despre care ştim că este lipsită de fibre, vitamine şi minerale, ceea ce o transformă într-un carbohidrat ‘’rău’’. Acesteia i se alătură grăsimile uleiurile hidrogenate, extrem de nocive pentru sănătate.

Halvaua

Din categoria dulciurilor de post face parte şi halvaua. Puţini sunt cei care sunt conştienţi de faptul că un astfel de produs este o ‘’bombă’’ calorică, în situaţia în care conţine nu mai puţin de 500 de calorii pe 100 grame.

Printre ingredientele periculoase din compoziţia acesteia, care pot afecta atât silueta, cât şi sănătatea, se numără seminţele prăjite, zahărul, aditivii şi aromele.

Uleiul

Indiferent că vorbim de uleiul de floarea – soarelui sau uleiul de măsline, ambele îngraşă. Cu 900 de calorii la 100 ml., uleiurile pot pune în pericol silueta.

Fiecare lingură de ulei consumată în salată aduce în plus câte 100 de calorii. Folosit la prăjirea alimentelor, uleiul se transformă într-un rău şi mai mare.

Pentru a evita pericolele, se recomandă folosiea uleiului cu măsură: la 1 kilogram de legume este suficientă o lingură de ulei, în timp ce la o salată, 1 linguriţă de ulei este mai mult decât suficientă.

Loading...

8 Comments

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 7

    Ne este frica ca ne îngrășăm???dar de ce nu ne este mila de miile de miei care vor fi uciși pentru burdihanele noastre!!! Știți cât suferă animalele înainte sa fie ucise? Când este ucis un animal emana o toxina si acea toxina se duce in carnea care “ființa inteligenta” o mănâncă pt o plăcere sadica….si noi ne face, griji de fasole,cartofi halva??? Se vede ca omul se crede atotsuperior pe Terra….

    • 8

      Eh, lectii de veganism sau umanitate? Romanul are o vorba: “cea mai buna leguma-i carnea”. Cum sa educi o natie care a semnat pentru omorarea a zeci de mii de maidanezi? 🙁 Cum sa educi o natie care spune: “mor daca nu mananc carne”?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *