Rețete simple și sănătoase cu AVOCADO pentru MICUL – DEJUN

Fructul de avocado oferă aproape 20 de nutrienți esențiali binefăcători pentru sănătate.

Printre aceștia: fibre, vitamina E, vitamine din grupul B, acid folic, potasiu (cantitate dublă decât cea care se găseşte în banană).

Un astfel de fruct minune nu ar trebui să lipsească din regimul nostru alimentar.

Fructele de avocado pot fi consumate crude, în salate sau individual, asezonate cu diverse ierburi aromatice și condimente sau pot deveni ingrediente pentru deserturi sau shake-uri.

Este ideal de consumat la micul-dejun, pentru că are grăsimi bune care potolesc foamea și vitamine B care intensifică metabolismul.

Ou copt în avocado

Se ȋncălzește cuptorul la 220 de grade.

Se taie 1 avocado în două, se scoate sâmburele și puțin din pulpă, astfel încât să se formeze o adâncitură suficientă de mare încât să susțină un ou.

Se sparge oul în scobitura din avocado și se asezonează cu sare și piper. Opțional, se mai poate adăuga și 1 lingură de brânză Cheedar deasupra. Se introduce preparatul în cuptor și se coace 10-15 minute. Se servește cu o salată verde, proaspătă.

Pastă de avocado

Este modul de preparare cel mai simplu și cel mai sănătos. Se  consumă unsă pe pâine, la micul dejun, însă se poate servi și ca aperitiv la prânz.

Coaja fructului se îndepărtează , se scoate sâmburele tare, iar pulpa rămasă va fi bine zdrobită cu furculița.

În piureul astfel format se pune și 1 cătel de usturoi pisat, zeama de la jumătate de lămâie și 2 linguri de ulei virgin de măsline. Totul se amestecă foarte bine, iar la sfârșit se adaugă sare după gust.

Guacamole

Se amestecă cu furculița pulpa de la 1 avocado, ȋmpreună cu 1 roșie decojită, 1 ceapă tocată mărunt, 2 căței de usturoi zdrobiți, 2 linguri de suc de lămâie, 1 lingură de ulei de măsline, praf de ardei iute, sare, piper și alte condimente măcinate fin: oregano, chimen, cuișoare.

Se ține la rece, în frigider, circa o oră, după care se servește cu lipii sau cu pâine prăjită.

Toast cu avocado și brânză de capră

4 felii de pâine integrală cu cereale; 4 felii subțiri de brânză feta; 1 avocado foarte bine copt; sare; piper; 1-2 felii de lime

Se pune pâinea în prăjitor. Între timp, se taie fructul de avocado în felii subțiri. Se asezonează cu sare și piper după gust și se stropesc cu zeama de la lime. Se pun feliile de brânză feta pe pâinea prăjită și se așează deasupra câte 2 felii de avocado.

loading...
Loading...

3 Comments

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Lasă un răspuns

Email-ul nu va fi publicat. Câmpuri obligatorii *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>