Raportul corect între alimentele VEGETALE şi cele ANIMALE în dieta zilnică – recomandarea savantului Béliveau

Apariţia tumorilor este determinată, printre altele, şi de o alimentaţie greşită, de un comportament alimentar neadecvat.

Deşi un remediu-minune împotriva cumplitei boli încă nu există, fiecare din noi poate contribui la o reducere considerabilă a riscului de îmbolnăvire – printr-o nutriţie adecvată şi un stil de viaţă sănătos.

”Secretul” în prevenirea cancerului

Potrivit savantului canadian Richard Béliveau – biochimist, şef al catedrei de prevenţie şi tratament al cancerului la Universitatea din Quebec – ponderea fructelor şi a legumelor în alimentaţie pare să joace un rol cheie în prevenirea cancerului.

Specialistul ne îndeamnă să îmbogăţim hrana zilnică prin adăugarea unor “alimente cu acţiune profilactică”.

Din alimentaţia ideală ar face parte, pe lângă anumite legume şi fructe, şi ceaiul verde, vinul roşu, turmericul sau ciocolata neagră, care conţin cantităţi importante de substanţe active anticancerigene.

Mai puţine tablete

Savantul canadian avertizează: administrarea de preparate cu o concentraţie mare a substanţei active poate avea urmări dezavantajoase.

Spre exemplu, fumătorii care iau betacaroten ca substanţă pură cresc riscul de a dezvolta un cancer pulmonar. Totodată, preparatele cu un conţinut masiv de fitoestrogeni pot favoriza, în anumite faze din existenţa persoanei în cauză, proliferarea celulelor maligne.

raport-alimente-vegetale-si-animale

Béliveau (foto): ”Alimentele vegetale trebuie să fie în raport de 3:1 cu cele animale”

Nici ca prevenţie suplimentele alimentare nu aduc nici un fel de avantaje – cu excepţia cazurilor când simptomele se datorează unor carenţe care trebuie compensate.

Specialistul susţine că există doar două substanţe a căror suplimentare ar fi utilă pentru persoanele sănătoase: acidul folic în cazul femeilor gravide, şi iodul – toţi ceilalţi nutrienţi găsindu-se în cantităţi mai mult decât suficiente în hrana noastră zilnică.

Raportul optim între alimentele vegetale şi cele animale

Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi campania iniţiată de ea, “5 pe zi”, pledează pentru un consum sporit de fructe şi legume, în vederea prevenirii bolilor maligne.

Regula generală recomandată de cercetător este următoarea: la o masă, alimentele vegetale trebuie să se afle în raport de 3:1 cu cele animale.

Mai exact, dacă avem în farfurie o friptură de pui sau o bucată de peşte de 200 grame vom pune alături o garnitură de legume şi o salată, care împreună vor cântări 600 grame.

Savuraţi mâncarea din farfurie

Mâncarea servită cu plăcere, savurată, dezlănţuie o explozie de hormoni ai fericirii – dopamina, serotonina şi endorfina sunt secretate din abundenţă, vasele de sânge se dilată, tensiunea arterială scade, pulsul şi respiraţia se calmează.

loading...
Loading...

One comment

  1. 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *