Opt Alimente Care Previn Atacul de Cord

Pe lângă depresie, obezitate şi cancer, bolile de inima ocupă un loc în topul principalelor cauze de deces în lume.

Pe lângă evitarea obiceiurilor sedentare şi practicarea exerciţiilor fizice, este necesar ca pentru o inimă sănătoasă, alimentaţia să fie controlată în mod strict. Afirmaţie valabilă în special în cazul persoanelor care suferă de hipertensiune, de diabet sau care au nivele ridicate de colesterol.

Fără grăsimi saturate

Pentru menţinerea unei stări bune a inimii şi a vaselor de sânge şi implicit, pentru prevenirea sau evitarea unui atac cardiac, este recomandat consumul de fructe şi legume, care scade cu până la 35% şansele de a avea un infarct sau un atac de cord.

Pentru evitatarea unui atac cardiac, este esenţial consumul alimentelor cu un conţinut scăzut de grăsimi saturate şi de colesterol. În schimb, sunt recomandate alimentele cu un conţinut ridicat de fibre, iar pentru a evita obstrucţionarea vaselor de sânge, nu se va face abuz de zahăr şi de sare.

Evitaţi un atac cardiac, eliminând din dietă mezelurile, condimentele industriale sau conservele, optând, pe de altă parte, pentru alimente sănătoase, care pot preveni afecţiunile cardiace.

Nucile întăresc vasele de sânge

Este cunoscut faptul că 93% din grăsimile prezente în miezul de nucă sunt bogate în acid linolenic, un acid gras esenţial transformat în Omega 6, care împiedică formarea cheagurilor şi obstrucţia arterelor. Bogate în substanţe nutritive (calciu, fier, zinc, potasiu, vitamine A, B, E, F) nucile asigură nutrienți importanţi pentru sistemul osos şi inimă. Antioxidanţii fructelor reglează nivelul colesterolului în sânge şi tensiunea arterială.

Consumul periodic de nuci proaspete întăreşte vasele de sânge, iar vitamina E reduce considerabil riscul de a face un atac de cord.

S-a demonstrat că persoanele care consumă nuci mai mult de 2 ori pe săptămână îşi reduc cu 60% riscul de a suferi de boli coronariene.

Uleiul de măsline scade colesterolul ‘’rău’’

Uleiul de măsline conţine acizi graşi mononesaturați şi antioxidanţi, care aduc multiple beneficii sănătăţii.

Folosit în alimentaţia zilnică, previne apariţia bolilor de inimă, prin proprietatea de a scădea nivelul de colesterol rău şi creşterea nivelul de colesterol bun. Mai mult decât atât, studiile medicale sugerează că nici un alt ulei natural nu se bucură de o aemenea cantitate mare de acid mononesaturat precum cel de măsline.

Usturoiul previne ateroscleroza

Usturoiul reduce hipertensiunea, prevenind ateroscleroza.  Este recomandat ca aliment care previne atacul de cord, întrucât luptă cu angiotensina, o enzimă care strânge vasele de sânge. Astfel, usturoiul ajută la evitarea depunerii de placă pe artere.

Ţelina reduce nivelele de colesterol

Consumul zilnic de ţelină reduce nivelele de colesterol, un component al legumei ajutând la menţinerea unui  nivel bun al tensiunii arteriale, reducând în sânge concentraţia hormonilor de stres, responsabili de contracţia vaselor de sânge.

Sucul de ţelină, consumat zilnic, pe o perioadă de o săptămână, scade semnificativ tensiunea arterială, relaxând muşchii din jurul arterelor şi dilatând vasele de sânge.

telina

Telina Previne Atacurile Cardiace

Strugurii, bogaţi în elemente antioxidante

Flavonoizii din struguri sunt elemente antioxidante, anticoagulante, care ajută la prevenirea unui atac cardiac. De asemenea, aceleaşi elemente antioxidante sunt folosite în lupta contra cancerului.

Este recomandat consumul de suc proaspăt stors sau a fructelor cu tot cu coajă.

Avocado menţine nivelele colesterolului bun

Cantitatea bogată de grăsimi mononesaturate şi acizi graşi Omega 6 reduce nivelele de colesterol rău, menţinându-l pe cele ale colestrolului bun.

Datorită aportului său caloric ridicat (ulei echivalent cu 25% din greutatea sa), fructul de avocado va fi consumat moderat.

Portocalele previn insuficienţa cardiacă

Portocalele reduc tensiunea arterială, colesterolul şi previn insuficienţa cardiacă.

Fibrele solubile din portocale, precum pectina, absorb colesterolul, blocând absorbţia lui. Pe de altă parte, potasiul anulează efectul sării, menţinând tensiunea arterială sub control.

Pectina din portocale neutralizează roteina galectina-3, substanţă care poate duce la insuficiență cardiacă.

Vinul roşu împiedică formarea plăcilor de aterom

Etanolul, un component din vinul roşu, creşte nivelele de colesterol bun (HDL), împiedicând formarea plăcilor de aterom.

Un pahar de vin roşu pe zi reduce cu 40% riscul unui atac cardiac. Cu toate acestea, este recomandată prudenţa, întrucât, administrat pe termen lung, alcoolul dăunează organismului. Se va consuma vin roşu în cantităţi controlate şi reduse.

loading...
Loading...

Lasă un răspuns

Email-ul nu va fi publicat. Câmpuri obligatorii *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>