O Viață Mai Lungă și Mai Sănătoasă Pentru Somnoroși

O treime din viață ne-o petrecem dormind, somnul fiind la fel de necesar ca apa, hrana și aerul. Ultimele studii realizate în Marea Britanie au indicat faptul că durata optimă a somnului nocturn este de aproximativ șapte ore, în timp ce majoritatea populației doarme în mod regulat doar cinci ore pe noapte sau chiar mai puțin.

Organismul se odihnește

În timpul somnului, organismul se odihnește, moment în care ritmul respirator și cardiac scad și are loc relaxarea musculară.Temperatura organismului coboară cu aproximativ 0,5 grade Celsius, în timp ce funcțiile secretorii devin mai puțin active.

Calitatea somnului afectează în mod direct activitatea mentală a productivității, precum și vitalitatea fizică, echilibrul emoțional sau creativitatea. Se spune că nici o altă activitate nu oferă un pachet întreg de beneficii cu un minimum de efort depus.

De reținut este faptul că somnul nu reprezintă momentul în care corpul și creierul se opresc. Atunci când ne odihnim, creierul continuă să se mențină ocupat, efectuând lucrări de întreținere biologică și pregătindu-ne, astfel, pentru următoarea zi.

Conform studiului realizat la Universitatea din Warwick, un somn mai scurt de șapte ore nu doar că duce la lipsa randamentului profesional sau oboselii, ci și la o viață mai scurtă.

Somn Odihnitor

Somn Odihnitor

Somnul insuficient ne predispune la boli

Atât lipsa somnului, cât și scurtarea acestuia duce la scăderea performanțelor zilnice. Mai mult, pe termen lung, lipsa somnului își poate pune amprenta asupra stării generale de sănătate, și nu într-un mod pozitiv.

Efectele pot fi devastatoare, lipsa somnului dublând riscul de a muri de o boală coronariană, ducând la creșterea în greutate, tensiune arterială, diabet, probleme cardiovasculare, abuz de medicamente sau depresii.

Lipsa de somn încetinește metabolismul

Organismul persoanelor care dorm mai puțin de șapte ore în timpul nopții arde același număr de calorii ca și cel al persoanelor care obișnuiesc să doarmă mai mult de atât. Diferența este că cei care dorm mai puțin acumulează cu 300 de calorii mai mult.

Prin încetinirea metabolismului, datorită lipsei de somn, nivelul de cortizol, cunoscut ca hormonul stresului, crește, iar aceasta duce la un consum mai semnificativ de grăsime și carbohidrați.

Somnul de după-amiază relaxează

Despre persoanele care pot ‘’fura’’ un pic de somn și după-amiaza se spune că sunt mult mai câștigate. Somnul de după-amiază nu doar că relaxează, ci și elimină stresul acumulat în primele ore ale zilei.

Prin urmare, organismul va fi încărcat cu energie pozitivă iar capacitatea creierului de a acumula noi informații, crește. Experții spun că 45 de minute de somn în timpul după-amiezii sunt suficiente.

Un somn sănătos presupune disciplină

Un somn sănătos implică disciplină. Respectarea orelor de culcare este esențială pentru un somn odihnitor. Începeți prin a vă fixa o oră la care să vă culcați și încercați să faceți din aceasta o obișnuință.

Chiar dacă nu veți reuși din primele încercări, specialiștii recomandă să fiți consecvent/ă și desciplinat/ă.

Nu uitați că cel mai odihnitor somn este acela dintre orele 22:00 și 24:00, astfel că încercați să nu depășiți acest interval.

2 Comments

  1. 1
  2. 2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *