Rețete de slăbit

Mic – dejun cu SMOOTHIE pentru reducerea grăsimii abdominale

Alimentația neadecvată, sedentarismul, încetinirea metabolismului și privarea de somn pot determina creșterea circumferinței taliei.

Grăsimea abdominală este din ce în ce mai frecventă, atât la tineri, cât și printre cei de vârste onorabile.

Aceasta constituie predictori importanți ai bolilor cardiovasculare, diabet de tip II, rezistență la insulină sau chiar anumite tipuri de cancer.

Cei care doresc să corecteze dimensiunea taliei și să scadă în greutate își pot îndrepta atenția către un mic-dejun compus dintr-un smoothie sățios:

Smoothie pentru reducerea grăsimii abdominale

Conține aproximativ 250 kcal, dintre care 10-15% proteine, 20-25% lipide și 50-55% glucide.

Ingrediente

  • 1 cană (100 g) fructe de pădure – pot fi și congelate
  • 1 banană de mărime medie (130 g)
  • 1 cană spanac (50 g)
  • 1 ½ linguriță ghimbir ras (1-2 g)
  • 1 lingură semințe de susan crude (7 g)

Mod de preparare

Se amestecă toate ingrdeientele în vasul unui blender și se consumă imediat, dimineața, pe stomacul gol, în loc de micul-dejun.

Dacă nu se folosesc fructe de pădure congelate, se pot adăuga câteva cuburi de gheață și apă, pentru obținerea consistenței dorite.

Pentru un plus de proteine se pot folosi 1-2 linguri de pudră proteică vegetală.

De asemenea, apa poate fi înlocuită cu orice băutură vegetală (de cocos, migdale, orez), ținându-se însă cont și de creșterea aportului caloric, în funcție de aceasta.

Fructele de pădure (afine, zmeură, coacăze, mure) ajută la scăderea stării inflamatorii responsabilă de creșterea masei grase, reparând, totodată, acțiunea nocivă a radicalilor liberi prin acțiunea antioxidantă.

Prin pectinele conținute, bananele oferă sațietate pentru o perioadă mai lungă de timp. Conțin triptofan care, în organism, se transformă în serotonină, fiind astfel utile în stări depresive – acțiune potențată de prezența magneziului și a vitaminei B6.

Spanacul conține thylacoide, niște substanțe cu rol important în scăderea greutății corporale și grăsimii abdominale. Thylacoidele reduc senzația de foame, cresc sațietatea și țin sub control poftele pentru alimentele nesănătoase.

Ghimbirul crește efectul termic al alimentelor și reduce senzația de foame, fiind ideal pentru scăderea nivelului de grăsimi abdominale și a greutății, în general.

Semințele de susan sunt bogate în fibre solubile și insolubile, benefice în normalizarea indicelui glicemic al alimentelor (IG) și scăderea în greutate.

loading...
Loading...

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>