Mâncaţi PERELE cu tot cu COAJĂ şi beneficiați de efecte vindecătoare foarte puternice

Coaja perelor are un parfum foarte intens, dat de substanţele aromatice cu un potenţial vindecător foarte puternic.

În coaja perelor sunt concentrate mai mult de 60% din vitaminele C şi A, din potasiul şi magneziul acestui fruct.

Pieliţa groasă care înveleşte fiecare pară reprezintă, de fapt, un depozit de fibre alimentare, (substanţe nedigerabile) care sunt minunate în reglajul greutăţii corporale, în normalizarea digestiei  şi a tranzitului intestinal.

Cum consumăm coaja perelor

Consumul fructului integral

Cea mai simplă şi naturală formă de administrare a cojilor de pere este consumul efectiv al fructului proaspăt (până la 3 fructe pe zi), integral, nedecojit.

Pentru îndepărtarea eventualelor urme de pesticide de pe coajă, ţineţi fructele în apă, în care aţi adăugat în prealabil şi un sfert de linguriţă de bicarbonat de sodiu, timp de 30 de minute.

Alegeţi fructele bine coapte, cu coajă sănătoasă, nestricată, mestecând de minimum 30 de ori fiecare înghiţitură, astfel încât organismul să poată extrage toate substanţele utile din această parte a fructului.

Nectar

Dacă, din cauza problemelor de dentiţie, nu puteţi consuma fructul ca atare, îl puteţi rade fin sau îl puteţi mânca sub formă de nectar.

Puneţi în vasul aparatului 300 gr. de pere cu tot cu coajă, tăiate mărunt. Adaugti 2-3 linguriţe de miere şi 300 ml. de apă, apoi mixaţi totul, timp de 1-2 minute.

Va rezulta un nectar uşor acrişor, cu o culoare galbenă-rozie şi cu efecte vindecătoare foarte puternice. Consumaţi-l pe stomacul gol, cât mai proaspăt posibil.

Decoct de coajă

Într-un sfert de litru de apă adăugaţi 4 linguri de coji şi cotoare cu tot cu sâmburi, bine mărunţite. Puneţi pe foc şi lăsaţi să fiarbă timp de 5 minute.

Lăsaţi decoctul să se răcească 15-20 de minute, apoi adăugaţi, opţional, puţină miere. Consumaţi preparatul pe stomacul gol.

pere

Coaja perelor stimuleaza imunitatea si tine sub control greutatea

Consumate astfel, cojile de pere au următoarele efecte benefice:

Stimulează sistemul imunitar

Flavonoidele (substanţele care colorează coajă perelor) stimulează organismul să producă mai multe celule ale sistemului imunitar, activându-le pe cele deja existente şi făcându-le mai eficiente în lupta cu viruşii sau cu bacteriile.

Previn şi tratează diabetul zaharat

În ciuda gustului dulce, perele sunt printre cele mai bune antidiabetice. Fibrele alimentare, precum şi alte substanţe din coaja acestor fructe cresc receptivitatea organismului la insulină şi previn efectele secundare ale diabetului, precum bolile vasculare sau cele ale sistemului nervos.

Ideale în dietele de slăbit

Pentru a vă ţine sub control greutatea, consumaţi câte o pară, cu tot cu coajă, de fiecare dată înainte de a mânca.

Coaja perelor împiedică apariţia senzaţiei de foame foarte puternică produsă pe fondul creşterilor şi apoi al scăderilor bruşte ale glicemiei (are efect de stabilizare a glicemiei).

Datorită cojii bogate în fibre, perele sunt foarte lent digerate şi absorbite de către organism, prelungind senzaţia de saţietate. Toate aceste calităţi le recomandă cu succes pentru ţinerea cu mai multă uşurinţă a regimurilor hipocalorice, precum şi pentru evitarea efectului de yo-yo (îngrăşare bruscă), frecvent întâlnit după încheierea programelor de slăbit.

Blânde cu stomacul şi colonul

Perele consumate cu tot cu coajă tratează colonul iritabil, ca de altfel, refluxul gastric la copii şi adulţi.

Spre deosebire de alte alimente bogate în fibre alimentare, coaja perelor este foarte blândă cu stomacul şi colonul, contribuind la reglarea activităţii acestora.

Aşadar, pentru reglarea activităţii colonului şi prevenirea tulburărilor de tranzit, consumaţi un piure obţinut din 2 pere crude, cu tot cu coajă, în fiecare dimineaţă.

Precauţii

Dacă suferiţi de gastrită sau colită de fermentaţie, nu consumaţi fructele crude – apelaţi, în schimb, la infuzii sau decocturi.

Loading...

9 Comments

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *