LEGUMELE CRUDE: cât şi cum le consumăm corect

Legumele crude stimulează metabolismul şi regenerează organismul, creierul, sistemul nervos, sistemul hormonal şi imunitar.

Mai mult, ele acţionează benefic asupra celulelor, cărora le livrează energia solară vitală.

Dar toate acestea cu o condiţie: să fie mâncate încet, foarte bine mestecate şi înmuiate în salivă, pentru că digestia începe chiar din cavitatea bucală.

Crudităţile – cum le consumăm

Cantitatea zilnică de legume crude trebuie să reprezinte aproximativ 30% din necesarul total de hrană.

O cantitate mai mare, consumată regulat, poate îngreuna intestinul şi provoacă procese de fermentaţie periculoase, cu urmări grave.

În cazul persoanelor cu dispepsie este bine ca după ora 18 să se consume crudităţi puţine, sau chiar deloc.

Dacă sunt date pe răzătoarea mică, legumele crude sunt supuse unui proces de pre-digestie, care le uşurează valorificarea. Prin urmare, reziduurile şi toxinele din stomac şi intestin sunt eliminate cu un consum mai redus de energie, stimulând considerabil procesul de curăţare a intestinelor.

Cu ce le putem combina

Crudităţile proaspete pot fi ȋmbogățite cu ingrediente naturale, biologice, doar la masă! Ele se ‘’rafinează’’ cu:

⇒ uleiuri presate la rece (ex: de măsline)

⇒ oţet natural de fructe

⇒ amestecuri speciale de plante uscate şi măcinate care stimulează digestia, compuse din: 1 parte busuioc, rozmarin, oregano şi mărar, 1/2 parte de cimbru şi 1/7 parte de boia de ardei

⇒ câteva picături de suc de lămâie  – de la maximum o jumătate de lămâie

⇒ măsline sau capere

⇒ ceapă tocată

⇒ usturoi proaspăt presat (seara, cu măsură)

⇒ verdeţuri proaspete: pătrunjel, creson, codiţe de ceapă verde, etc

⇒ sos de iaurt sau de kefir, după preferinţe.

Catravetele

Mestecat bine, cu coajă, castravetele are un puternic efect drenant, eliminând reziduurile şi toxinele din sistemul digestiv.

Recomandare: persoanele cu stomac sensibil ar trebui să radă castravetele sau să îl mestece foarte bine.

Morcovul

Curăță sistemul digestiv (în salată mixtă), elimină paraziţii din intestin, are efect curativ în hipertiroidie şi în afecţiunile cardiovasculare.

Recomandare: poate fi combinat cu aproape toate celelalte legume şi cereale; se mănâncă crud sau puţin călit şi savurat în mod conştient; se consumă cu  uleiurile presate la rece.

Usturoiul

Are efect antibacterian, reduce grăsimile din sânge, regenerează sângele, inima şi sistemul hormonal. Încetineşte evoluţia arteriosclerozei, poate preveni sclerozarea arterelor, poate reduce valorile ridicate ale tensiunii arteriale şi colesterolului, îmbunătăţind fluxul şi fluidificând sângele.

usturoi

Inainte de a fi consumat, usturoiul trebuie presat sau taiat marunt

Recomandare: 1-2 căţei de usturoi pe zi, în salate, împreună cu alte legume, cu spaghete sau pur şi simplu în sucul de morcovi; trebuie tăiat mărunt sau presat, pentru a-şi menţine în totalitate substanţele componente.

Rădăcina de ţelină

Are efect diuretic, stimulează eliminarea reziduurilor şi toxinelor (prin rinichi), curăță canalul digestiv, accelerează procesul de vindecare în afecţiuni precum reumatismul, guta, artrita şi supragreutatea.

Recomandare: sub formă de suc şi salate (rasă).

Ardeiul gras

Stimulează sistemul imunitar, încetineşte procesul de îmbătrânire, întăreşte ţesutul conjunctiv şi celulele pielii.

Recomandare: în caz de incompatibilitate în zona digestivă, se optează pentru ardeii roşii şi galbeni, respectiv pentru un suc proaspăt preparat din ardei şi verdeţuri.

Ridichea neagră

Stimulează activitatea ficatului şi a fierii (mai ales fluxul bilei), stimulează digestia, reduce colesterolul. Stimulează diureza şi întăreşte imunitatea.

Recomandare: nu se mănâncă în fiecare zi; se consumă rasă sau tăiată felii subţiri şi mestecată bine; nu se consumă cu sare, care distruge uleiurile eterice preţioase; nemestecată bine sau tăiată prea gros, ea poate declanşa fenomene de incompatibilitate în cazul persoanelor cu stomac sensibil.

Ceapa

Stimulează curgerea bilei şi glandele digestive, acționează împotriva bacteriilor negative şi a agenţilor patogeni din intestin, combate infecţiile din sistemul digestiv şi este detoxifiantă.

Recomandare: pentru efect vindecător şi preventiv, se începe de la circa 1/4 de ceapă pe zi; ar trebui mâncată crudă, în fiecare zi, tăiată mărunt şi mestecată foarte bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.