La ce ORĂ este bine să ne trezim DIMINEAŢA

Prin ritm circadian se înţelege circuitul natural de funcţionare a organismului în decursul a 24 de ore.

La rândul lui, influenţat, în primul rând, de lumină şi de ȋntuneric, acesta influenţează toate funcţiile corpului, de la ciclul somn-veghe la regenerarea celulară sau echilibrul hormonal.

Ne putem ajuta organismul să se regleze în modul cel mai benefic şi să funcţioneze la cote maxime cu ajutorul unor trucuri simple şi sănătoase.

Trezitul foarte devreme este dăunător

Cercetătorii de la Universitatea Westminster au făcut un studiu pe un eşantion important de voluntari, cărora li s-au luat mostre de salivă de 8 ori pe zi, timp de 48 de ore.

  • După analizarea acestor probe de salivă s-a demonstrat că jumătate dintre participanţii la studiu, care se trezeau dimineaţa, înainte de 5:30, prezentau un nivel ridicat de cortizol – hormonul stresului – această supradoză menţinându-se în prima parte a zilei.

Astfel, aceştia prezentau un risc mai mare de a suferi migrene, probleme musculare şi de a avea stări depresive. Mai mult decât atât, cei care se trezeau dimineaţă foarte devreme erau predispuşi la stres şi chiar la accese de furie.

În timp, stresul la care este supus organismul poate îmbolnăvi inima, crescând riscul de diabet şi complicaţii cardiovasculare.

  • Singurul avantaj al celor matinali este că ‘’trezitul foarte devreme asigură o capacitate mai mare de concentrare’’, a explicat Angela Clow, cea care a condus studiul realizat de Universitatea Westminster.

Ora ideală de trezire

Ora ideală de trezire este în jur de 7 dimineaţa, după ce deja s-a luminat bine de ziuă. Asta deoarece în jurul orei 7.00 organismul devine mai activ şi somnul nu mai este la fel de profund.

Pe de altă parte, profesorul Paul kelly, de la Universitatea Oxford, a realizat un tabel cu orele ideale la care ar trebui să ne trezim în funcţie de vârstă:

– La 20 de ani, ora ideală de trezit ar fi 9:30;

– La 30 de ani, ora ideală pentru trezit este 8:10.

Odată cu înaintarea în vârstă, sunt necesare mai puţine ore de somn, spune profesorul: la 40 de ani – ora ideală de trezit ar fi 8:00; la 50 de ani – ora 7:00; la 60 de ani – ora 6:00, şi aşa mai departe.

Loading...

6 Comments

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *