Rețete de slăbit

Dieta medicului Nathan Pritikin: îmbunătățește sănătatea cardiovasculară și asigură pierderea în greutate

Dieta Pritikin a fost dezvoltată de medicul cardiolog Nathan Pritikin (1915 –1985), ca un plan alimentar sănătos cu ajutorul căruia se pot trata bolile de inimă, slăbitul fiind un beneficiu în plus.

Numeroase cărți scrise de Nathan Pritikin au transmis principiile dietei, care promovau starea de sănătate prin scăderea nivelului colesterolului și ajutau pacienții bolnavi de diabet să își normalizeze nivelul glicemiei, fără a mai fi necesară administrarea insulinei.

Fiul său, Robert, a preluat și a îmbunătățit conceptul.

Studii realizate până în prezent au demonstrat că această dietă este una destul de echilibrată, cu alimente sănătoase care poate să aibă un efect benefic asupra siluetei și organismului.

Timp de cinci zile se respectă planul de mai jos, iar în următoarele două se face pauză, consumându-se alimentele dorite, fără a se exagera cu cantitățile.

Iată ce se poate mânca în fiecare zi:

Carbohidrați complecși

Se pot consuma 5 porții de carbohidrați complecși din următoarele surse: cereale integrale (grâu integral, ovăz, orz, orez integral, quinoa, mei), legume cu amidon (cartofi, cartofi dulci, dovleac), leguminoase (fasole boabe, mazăre, linte). O porție inseamnă 1/4 cană cu ingredientul ales.

Legume

Se pot consuma 5 porții de legume pe zi. O porție de legume ȋnseamnă 1/2 ceaşcă de legume gătite și 1 ceaşcă cu legume crude. Este de preferat să se opteze pentru legumele de culori diferite, care să fie  consumate pe parcursul zilei. Verdețurile nu trebuie omise.

Fructe

Se pot consuma 4 sau mai multe porții de fructe pe zi. O porție ȋnseamnă cantitatea care încape într-un pumn. Este de preferat ca fructele să fie consumate ca atare, nu sub formă de suc.

Lactate 

Se pot consuma doar lactate degresate, cum ar fi laptele, iaurtul și brânza ricotta.

Nu se consumă mai mult de 2 porții pe zi de lactate, mai exact, 1 ceaşcă de lapte, 3/4 ceaşcă de iaurt sau 1/2 ceaşcă cu brânză ricotta.

Dacă se optează pentru laptele de migdale sau orez, trebuie inclusă în timpul zilei o porție de leguminoase sau 2 albușuri de ou pentru un plus de proteine.

Proteine

Nu se recomandă mai mult de 120 de grame de carne slabă pe zi – de preferat pește, fructe de mare, pui. Carnea roșie se consumă o dată pe lună. De asemenea, două albușuri pe zi pot să completeze necesarul de proteine zilnic, alături de sursele vegetale de proteine din leguminoase.

Băuturi

Printre cele mai bune opțiuni se numără apa plată, ceaiurile din plante (mentă, mușețel), cacaua. Dacă se preferă băuturile cu cofeină, se recomandă ceaiul verde sau negru, în locul cafelei. Alcoolul se recomandă cu moderație, în special vinul roșu.

Exercițiul fizic este recomandat

Cel mai recomandat este mersul pe jos.

Observând persoanele obeze care au scăzut în greutate și s-au menținut, Pritikin recomandă mersul pe jos circa 55 de kilometri pe săptămână. Pentru persoanele normoponderale se recomandă o plimbare de 30 de minute, zilnic.

 

loading...
Loading...

Lasă un răspuns

Email-ul nu va fi publicat. Câmpuri obligatorii *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>