Cum putem amâna BĂTRÂNEŢEA – sfaturi pentru a îmbătrâni târziu şi frumos

Bătrâneţea se poate amâna. O confirmă specialiştii în probleme legate de vârsta a treia, potrivit cărora putem îmbătrâni târziu şi frumos, atâta timp cât ne îngrijim sănătatea, mintea şi sufletul.

Prin amânare bătrâneţii se înţelege preîntâmpinarea neplăcerilor care riscă să se accentueze cu timpul.

Potrivit specialiştilor, 25% dintre cauzele care explică longevitatea ţin de gene, în timp ce 75% depind de stilul de viaţă şi mediul în care trăim.

Iată şi sfaturile experţilor, pentru a ȋmbătrâni târziu şi frumos:

Exerciţiile fizice, făcute zilnic

Faceţi zilnic 10 minute de exerciţii fizice. Activitatea sportivă şi mişcarea sunt bune pentru creier, deoarece ameliorează capacităţile cognitive.

În timpul sporului, favorizăm un hormon care ȋncurajează conexiunile între neuroni, declanşând producţia de anfetamine euforizante. Practicaţi exerciți regulate şi moderate: mersul pe jos repede, urcarea şi coborârea scărilor, sau alergarea până când pulsul urcă la 120-140 de bătăi pe minut, timp de 25 de minute, de 3 ori pe săptămână.

O zi pe săptămână, post

Ţineţi post o zi pe săptămână. Nutriționiştii recomandă postul cu o zi de sucuri de fructe pe săptămână.

Astfel, se uşurează sistemul digestiv şi se face, totodată, plinul de vitamine. Aceştia recomandă cu precădere sucul de ananas şi de mere, apreciate pentru bogăţia de vitamine A, E şi C, potasiu şi magneziu.

Pentru stimularea secreției gastrice, este recomandat ca în suc să se adauge şi puţină rădăcină de ghimbir ras. Astfel, senzaţia de lejeritatea se instalează instantaneu.

Consumaţi cât mai des ulei de cocos şi brânză cu mucegai (Nasalul românesc sau Roquefort-ul franţuzesc)

Potrivit unui studiu danez, laptele de nucă de cocos ȋntârzie îmbătrânirea creierului. Autorul principal al studiului, Dr. Vilhem Bohr, afirmă că o alimentaţie bogată în nucă de cocos oferă un carburant suplimentar celulelor creierului, care repară mai uşor stricăciunile bătrâneţii.

batranete

Putem imbatrani frumos

În ceea ce priveşte brânza cu mucegai, cercetătorii englezi îi atribuie secretul longevității. Se pare că în ‘’venele sale albastre’’ brânza conţine substanţe antiinflamatoare, cu efect anticancer şi de protecţie a inimii. Este foarte bună pentru intestin şi stomac, luptă împotriva durerilor reumatismale şi întârzie îmbătrânirea.

Mai multe proteine vegetale

Bătrâneţea poate fi amânată şi prin consumul mai mutor proteine vegetale, în detrimentul celor animale.

Nutriţioniştii din ȋntreaga lume afirmă în cor că ‘’mâncăm mult prea multă carne’’.

Ideal ar fi ca preparatele din carne să fie înlocuite cât mai repede şi cât mai mult cu cele din peşte şi legume.

Mazărea, fasolea, lintea sau bobul sunt leguminoase la fel de săţioase ca şi carnea, întrucât conţin proteine care asigură şi acoperă necesităţile organismului. Dacă, însă, nu se poate renunţa la carne, cota maximă admisă pe săptămână este de o friptură de porc sau vacă.

Mizați pe tinereţea interioară

Trăiţi în echilibru cu vârsta pe care o aveţi. Persoanele trecute de 50 de ani, spre exemplu, sunt sfătuite să evite încercarea de a-i imita pe cei tineri. Aceasta le va face să pară mult mai bătrâne, încărcându-le cu ani în plus.

Cea mai bună cale este de a intra în echilibru cu propria persoană şi de a se accepta exact aşa cum sunt, mizând, însă, pe zonele de tinereţe interioară. La bătrâneţe, avem şansa uriaşă de a face doar ce ne place, lucruri pe care le-am amânat de-a lungul vieţii. Astfel când sufletul este bucuros, schimbările produse de vârstă asupra noastră sunt mult mai uşor de acceptat.

Mai mult decât atât, bătrâneţea trăită corect, cu ‘’sens’’, îşi pune amprenta şi pe aspectul exterior: privirea este vie, iar zâmbetul strălucitor. În concluzie, a doua tinereţe există cu adevărat.

Loading...

2 Comments

  1. 1
  2. 2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *