Ceai de GUTUI cu efect calmant în GASTRITĂ și ULCER

Stilul de viață dezorganizat sau consumul irațional de medicamente pot declanșa apariția gastritei (iritația mucoasei gastrice).

Consumul excesiv de alcool, prezența unei bacterii (Helicobacter pylori) în stomac, privarea de somn sau un nivel ridicat al stresului psihic pot declanșa, de asemenea, apariția gastritei.

Simptomele gastritei

  • dureri abdominale;
  • balonare;
  • indigestie;
  • inapetență;
  • crampe stomacale, în special după masă;
  • vărsături.

Netratată la timp, gastrita evoluează spre ulcer. Aici, durerea este mai intensă decât în cazul gastritei și pot apărea simptome cum ar fi accesele de vomă cu sânge sau scaunele cu cheaguri de sânge închise la culoare.

Gutuile, adjuvant în gastrită și ulcer

Toate părţile componente ale gutuiului se folosesc în scopuri terapeutice: fructul (Fructus cydoniae), frunzele (Folium cydoniae) şi seminţele (Semen cydoniae).

Un bun adjuvant în gastrită, ulcer gastric şi duodenal sunt cojile și cotoarele de gutui, cu tot cu sâmburi.

Substanţele mucilaginoase conținute de gutui au efecte calmante ale arsurilor gastrice, ajută la refacerea stratului protector de pe pereţii stomacului şi reglează secreţia de sucuri gastrice.

Ceai de gutui

  • 4 linguri de coji şi cotoare de gutui, cu tot cu sâmburi
  • un sfert de litru de apă

Cojile și cotoarele de gutui, cu tot cu sâmburi, se mărunțesc bine în prealabil, apoi se fierb într-un sfert de litru de apă vreme de 5 minute, după care se iau de pe foc.

Se lasă să se răcească timp de 15-20 de minute, apoi se bea lichidul neîndulcit, pe stomacul gol. O cură durează minimum 7 zile şi se poate repeta de câte ori este nevoie.

Reguli alimentare în ameliorarea gastritei

Se recomandă consumul a cel puțin 8 pahare de apă pe zi (sau alte băuturi, dar fără cafeină).

Se poate opta pentru ceaiuri sau sucuri proaspete de fructe (de mere, struguri sau pere) diluate cu apă.

Foarte bune sunt apele minerale alcaline, bogate în calciu și în magneziu, degazeificate sau cu conținut redus de dioxid de carbon.

Se consumă alimente cu fibre: porții controlate de fibre, atât solubile, cât și insolubile, care se regăsesc predominant în alimente ca cereale integrale, fasole boabe, legume și fructe nedecojite, etc.

Se evită alimentele care au gustul dulce, picant, acru sau amar puternic.

Se vor elimina complet, în toate formele, alcool și tutunul.

Se scot din alimentație zahărul și dulciurile concentrate în general.

Mezelurile din comerț și carnea conservată contin nitriți, aditivi sintetici extrem de agresivi pentru tubul digestiv, în general, și pentru stomac, în special.

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *