Ce să mâncăm pentru a fi mai INTELIGENŢI şi mai FERICIŢI

În creierul nostru există peste 100 de miliarde de celule nervoase care depun fără întrerupere o muncă foarte grea.

Fiecare celulă a creierului este legată de alte 10.000 de celule nervoase, în fiecare secundă transmiţându-se, în acest fel, milioane de informaţii.

Pentru a putea îndeplini aceste sarcini de maximă acurateţe, materia cenuşie are nevoie de energie, care poate fi înmagazinată zilnic prin alimentaţie.

Astfel spus, anumite alimente ne influenţează starea de spirit cotidiană, ne ajută să devenim mai rezistenţi la muncă, să asimilăm mai uşor, să fim mai inteligenţi, să gândim mai repede şi să ne concentrăm mai bine.

Morcovi şi ananas, pentru memorie

Studiile au arătat că morcovii sporesc capacitatea de memorare, inclusiv ȋnvățatul mecanic. Prin urmare, actorii, elevii sau studenţii sunt sfătuiţi să consume, înainte de a-şi începe exerciţiile de memorizare, o salată de morcovi cruzi, cu ulei de măsline şi suc proaspăt de lămâie.

Ananasul este fructul ideal pentru actori şi muzicieni, însă nu numai. Persoanele care sunt nevoite să memorize texte lungi sau partituri muzicale au nevoie de o cantitate mare de vitamina C, precum şi mangan, substanţe prezente şi în compoziţia ananasului. Se recomandă consumul unui pahar de suc de ananas pe zi.

Ardei iuţi, căpşuni şi banane, pentru fericire

Ardeii iuţi (cu cât mai iuţi, cu atât mai bine) roşii conţin substanţe aromatice care stimulează endorfină – hormonul fericirii din organism.

Despre căpşuni se spune că sunt fructele managerilor. Pe lângă gustul foarte plăcut, aceste fructe atenuează stresul, iar datorită pectinei pe care o conţin, dau un sentiment de confort spiritual. Doza zilnică recomandată este de cel puţin 150 de grame.

Bananele conţin serotonină, o substanţă care ne dă sentimentul de încredere şi de calm, motiv pentru care sunt preferate şi de sportivii de performanţă. Mai mult decât atât, ele sunt bogate în vitamine şi calciu.

banane capsuni

Capsuni si banane, pentru confort spiritual

Fructe de mare, ghimbir şi ceapă, pentru concentrare

Fructele de mare (scoicile, creveţii) se găsesc în comerţ, în stare proaspătă sau congelată, şi reprezintă o hrană ideală pentru creier. Consumul regulat al acestor delicatese facilitează atenţia, puterea îndelungată de concentrare. Porţia zilnică recomandată este de 100 de grame.

Ceapa combate oboseala psihică, surmenajul intelectual. Datorită capacităţii sale de a subţia sângele, aceasta îmbunătăţeşte compoziţia de oxigen a creierului. Pentru a se obţine aceste beneficii, este indicat consumul a cel puţin o jumătate de ceapă pe zi.

Ghimbirul conţine gingeron, o substanţă înrudită cu aspirina din punct de vedere chimic, care eliberează mintea pentru noi idei. Totodată, sângele se subţiază şi circulă mai uşor, iar creierul este oxigenat mai bine. Se recomandă o jumătate de rădăcini proaspătă de ghimbir, zilnic, adăugată în salate.

Zahăr natural, pentru randament

Pentru a putea funcţiona, creierul uman are nevoie de multă glucoză. Deşi zahărul industrial este asimilat uşor în sânge şi după doar 1 minut mintea devine limpede, valorile acestuia cresc şi descresc repede, provocând o scădere a randamentului intelectual şi o senzaţie de oboseală.

Prin urmare, zahărul industrial va fi înlocuit cu zahărul din hidraţii de carbon – cereale complete,  nuci, orez nedecorticat, alune, musli. Conţin o combinaţie complexă de zahăr (polizaharide) care este absorbită mai greu de sânge, iar fortificarea intelectuală durează mai mult de 1 – 3 ore.

Loading...

One comment

  1. 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *