Cafeaua de Cicoare Purifică Sângele și Previne Diabetul

Cu un aspect aparent delicat, cicoarea, cu a sa tulpină subțirică și mlădioasă, și petale albastre precum infinitul cerului, ascunde o rădăcină puternică, care găzduiește substanțe nutritive și vindecătoare excepționale.

Beneficii remarcabile asupra sănătății

Calitățile terapeutice ale plantei reglează pofta de mâncare și metabolismul, fapt ce a cântărit considerabil la valorizarea plantei ca remediu pentru menținerea greutății. În scop terapeutic se folosesc rădăcinile și părțile aeriene.

În compoziția plantei de cicoare se găsește un suc lăptos, constituit din 45-60% inulină. În timp ce în flori este găzduit acidul fenolic, în rădăcini se găsesc lactone sesquiterpenice amare. Puteți folosi preparate pe bază de cicoare în bolile hepatice și biliare, diabet zaharat, constipație, oboseală intelectuală și fizică.

Cafeaua de cicoare – Mod de preparare

Înlocuitor tradițional al cafelei fără cofeină, cicoarea este folosită și în prezent de către adepții unui trai sănătos. Prin procesul de coacere, din pulberea de rădăcină se obține cafeaua de cicoare (surogatul), cu rol de stimulare și fortificare a stomacului.

♦ Așadar, dacă doriți să înlocuiți cafeaua consumată în mod normal cu cea de cicoare, o puteți prepara din 3 lingurițe de pulbere prăjită la 150 ml apă. Strecurați și serviți lichidul rezultat cu lapte, frișcă sau condimente (cardamom, scorțișoară, ghimbir, etc.).

O puteți consuma și rece, sub formă de frappe, cu înghețată și frișcă. Mai mult decât atât, cicoarea o puteți adăuga la compoziția deserturilor, pentru o savoare unică.

Dacă doriți să beneficiați de proprietățile excepționale ale cafelei de cicoare, însă doriți să vă răsfățați și cu gustul autentic al cafelei, vă puteți folosi de un truc care îmbină armonios ambele dorințe. La o ceașcă, adăugați 1 linguriță cafea de cicoare și 1 linguriță cafea decofeinizată sau cu cofeină și serviți.

cicoare

Cafea de Cicoare

Beneficii aduse de cafeaua din cicoare

  • Cafeaua de cicoare slăbește

Slăbiți cu cafeaua din cicoare. Totul datorită inulinei prezente în aceasta, o formă de fibră alimentară naturală, care ajută la slăbire, și la menţinerea unei greutăți corporale optime. Senzația de foame este redusă prin afectarea ușoară a grelinei, un hormon responsabil de crearea legăturii către centrul foamei.

Cafeaua din cicoare ajută tranzitul intestinal și secreția de sucuri gastrice, îmbunătățind digestia și reducând constipația.

  • Protejează ficatul și inima

Proprietățile antioxidante, de inhibare a radicalilor liberi, oferă ficatului protecție. Pe de altă parte, inulina prezentă în compoziția cicorii, reduce cantitatea de colesterol și trigliceride, scăzând, prin urmare, nivelul de colesterol ”rău” din organism.

Potențialele cauze pentru atacurile de inimă și accidentele vasculare cerebrale sunt colesterolul și trigliceridele mari.

  • Previne diabetul 

Pe lângă protecția împotriva acumulării de colesterol, inulina din cicoare atrage după ea numeroase beneficii metabolice, ca absorbția fierului, calciului și magneziului. Inulina, polizaharidă, reglează nivelul glicemiei, fapt pentru care este indicată în cazuri de obezitate sau diabet.

  • Reduce inflamațiile articulare

Conform ultimelor studii realizate, cicoarea se prezintă cu proprietăți anti-inflamatorii remarcabile, fiind utilizată în mod tradițional ca tratament naturist pentru artrită. Mai mult, puterea sa de a reduce durerea asociată cu osteoartrita a stârnit interesul specialiștilor, fiind în continuare cercetată în mod amănunțit.

  • Previne tromboza

Conform studiilor efectuate asupra cafelei de cicoare, puteți preveni probleme majore de sănătate, precum inflamațiile și tromboza. Participanții la studiu au reușit să își reducă vâscozitatea sângelui și a plasmei după doar o săptămână, perioadă în care au consumat 300 ml de cafea de cicoare pe zi. Conform cercetătorilor, totul se datorează antioxidanților fenolici ai cicoarei.

loading...
Loading...

One comment

  1. 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *