Beneficiile consumului de BRÂNZĂ de VACI

Brânza de vaci este o sursă importantă de aminoacizi și proteine.

Brânza de vaci este gustoasă și sățioasă.

Are de două ori mai multe proteine decât iaurtul (8% comparativ cu 4%) și conține triptofan, un acid aminat esențial, precursor al serotoninei, hormonul fericirii.

Având doar 3% grăsime, brânza de vaci este doar moderat-calorică și foarte sățioasă.

Cum se consumă

O lingură de brânză de vaci amestecată, eventual, cu un fruct, este cel mai bun mijloc de a calma foamea.

Însă brânza de vaci poate fi adăugată în multe alte rețete. Amestecată cu usturoi și verdeață, este un aperitiv ideal, iar combinată cu fructe și miere, un desert care nu ȋngraşă.

Ce conține

Brânza de vaci are un conținut glicemic scăzut, conține o cantitate relativ mare de proteine și amino-acizi.

Conține vitaminele B2, A, E, B12 și substanță numită colină – o amină care face parte din complexul vitaminei B. Minerale precum sodiul, fosforul și seleniul se găsesc în mari cantități.

Prin consumul a 100 g de brânză de vaci, se asigură necesarul de 8% din cantitatea totală de calciu, 3% din cea de potasiu și 2% din cea de magneziu.

Alți compuși prezenți în brânză: zinc, acizi grași Omega 3 și Omega 6 și fluor.

Bogată în proteine

Proteinele măresc rezistența organismului fată de anumite boli, agresiuni toxice sau infecțioase, contribuind și la buna funcționare a sistemului nervos.

Ele constituie cărămizile necesare pentru constituirea țesuturilor (pereții celulari, mușchii, sângele, părul, organele interne cum ar fi inima și creierul, etc), cât și a hormonilor, enzimelor și anticorpilor și pentru înlocuirea celulelor uzate.

Reduce colesterolul

Datorită conținutului scăzut de grăsimi saturate, brânza este recomandată persoanelor cu probleme cardiovasculare sau cu un nivel al colesterolului mărit.

Alungă foamea

Brânza de vaci conține proteine, are doar 3% grăsime, este doar moderat-calorică și foarte sățioasă.

Alungă stresul

Brânza de vaci conține triptofan, un acid aminat esențial, precursor al serotoninei, hormonul fericirii. Este o sursă naturală de vitamina B12 (2 micrograme/100 grame), recomandată în stările de stres, anxietate.

Indicată în ulcer sau gastrită

Spre deosebire de brânzeturile sărate care agravează starea de aciditate, brânza de vaci este indicată celor care suferă de ulcer sau gastrită.

Întărește oasele

100 g de brânză de vaci asigură necesarul de 8% din cantitatea totală de calciu important pentru întărirea oaselor și prevenirea osteoporozei.

Totodată, calciul stimulează arderea grăsimilor, micşorează sinteza de lipide, se combină în intestin cu grăsimile și scade absorbția lor, coagulându-le și făcandu-le inutilizabile.

Importantă pentru funcțiile sexuale masculine

Brânza este o sursă foarte utilă de zinc, care se absoarbe ușor, vital pentru funcțiile sexuale masculine. De obicei, 100 g de brânză furnizează peste un sfert din necesarul zilnic de zinc al bărbaților.

 

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *