ALUNE de PĂDURE – 8 motive pentru a le consuma mai des

Alunele de pădure, cu o aromă delicată şi un gust delicios, ascund în miezul lor gălbui şi dulceag nebănuite virtuţi terapeutice.

Alunul de pădure (Corylus avellana) este foarte răspândit în zonele de deal, colinare şi montane. Creşte la marginea pădurilor, în luminişuri.

Fructul alunului (Fructus coryli), aluna, este acoperit de o coajă subţire, dar tare, care la maturitate are culoarea brun-roşietică.

Recoltarea alunelor de pădure

Alunele de pădure se recoltează toamna – perioada în care ajung la maturitate deplină.

Se pun la uscat timp de câteva zile şi se decojesc doar înainte de folosire. Păstrate decojite, ele  încep să râncezească, pentru că au un conţinut mare în ulei.

Cum le consumăm

Se pot consuma ca atare sau uşor coapte. Pentru a păstra nealterate principiile active, temperatura de coacere nu trebuie să depăşească 150 de grade.

Alunele de pădure pot fi adăugate în salate de legume (grăsimile sănătoase prezente în alune facilitează absorbţia deversilor nutrienţi găsiţi în legume) sau în salate de fructe uscate, nuci şi seminţe, etc.

Este recomandat consumul a 30 grame alune de pădure (aproximativ 15 fructe), de 3 ori pe săptămână.

Consumată în mod frecvent, această doză aduce numeroase beneficii pentru sănătate:

Acoperă carenţele nutriţionale

Alunele de pădure sunt o sursă excepţională pentru toate mineralele importante. În 100 gr. de alune găsim 100% din necesarul zilnic de cupru şi mangan, şi 50% din necesarul de fier şi magneziu. Un mix de alune, caju, migdale, seminţe de dovleac, de floarea soarelui şi susan ne ajută să avem un organism sănătos şi să ne satisfacem diverse carenţe nutriţionale.

Contribuie la întărirea sistemului imunitar

Bogăţia de vitamine şi minerale din alunele de pădure acţionează în rol de antioxidanţi puternici. Luptă cu radicalii liberi, substanţe care sunt considerate a fi responsabile pentru îmbătrânirea prematură şi agravarea riscurilor de îmbolnăvire de diverse boli – se previn astfel boli grave, precum cancerul sau bolile de inimă.

În plus, fructele sunt o o sursă excelentă de vitamina E, care contribuie în lupta împotriva inflamațiilorşi a proceselor cauzatoare de îmbătrânire.

Stimulează şi îmbunătăţeşte digestia

Alunele de pădure sunt o sursă excelentă de fibre alimentare, cu rol de ”măturători” care fac curăţenie în tractul digestiv, ajutând la eliminarea  reziduurilor şi a substanţelor nedorite afară din organism.

Ţin sub control greutatea corporală

Alunele de pădure sunt bogate în proteine şi grăsimi sănătoase, precum şi în fibre alimentare care determină un grad ridicat de saţietate, ajutându-ne să ne simţim sătui şi plini de energie o perioadă mai lungă de timp. Se reduce astfel nevoia de a mânca între mese.

alune-de-padure

Alunele de padure, sursa importanta de minerale

Protejează sistemul cardiovascular

Sursă bogată de  acizi graşi mononesaturaţi, precum acidul oleic, şi în acizi graşi esenţiali (acidul linoleic), alunele de pădure ajută la scăderea colesterolului ‘’rău’’ (LDL) şi la creşterea colesterolului ‘’bun’’ (HDL).

A fost demonstrat faptul că o dietă bogată în acizi graşi mononesaturaţi ajută la prevenirea bolilor la arterele coronare şi a accidentelor vasculare cerebrale – acest  fapt se datorează profilului benefic al lipidelor pe care îl produce în interiorul sângelui.

De asemenea, datorită conţinutului lor bogat în folat, ele contribuie la scăderea nivelului homocisteinei, reducând astfel riscul bolilor de inimă.

Permise în intoleranţă la gluten

Alunele de pădure nu conţin gluten, ceea ce este foarte important pentru persoanele care sunt nevoite să adopte o dietă liberă de gluten – spre exemplu, cazul celor care suferă de boala celiacă.

Previn formarea pietrelor la rinichi

Potrivit spuselor dr. Valnet, un renumit fitoterapeut francez, alunele de pădure ajută la prevenirea formării de pietre la rinichi: ‘’ Includerea lor ca o componentă regulată în dieta celor care suferă de litiază renală, în special în caz de calculi de uraţi, are rezultate pozitive. O mână de alune de pădure în fiecare dimineaţă are rezultate bune.”

Ajută la conceperea şi naşterea copiilor sănătoşi

Aceste fructe sunt o sursă de folat  – 28 gr. de alune acoperă necesarul zilnic din această vitamină, care face parte din grupul de vitamine E, în proporţie de 8%.

Astfel spus, femeile care doresc să devină mame, precum şi cele care se află în primele săptămâni de sarcină, trebuie să asigure organismului un aport suficient de vitamina E, aceasta fiind absolut necesară pentru o dezvoltare normală a copilului.

În plus, folatul este important şi pentru bărbaţi, deoarece contribuie la mărirea fertilităţii prin creşterea numărul de spermatozoizi.

Precauţii

În sarcină şi alăptare, consumul în cantităţi moderate este considerat sigur. Nu consumaţi alune de pădure dacă ştiţi că sunteţi alergici la arahide, polen, nuci de Brazilia, nuci de macadamia – în aceste cazuri, cel mai indicat ar fi să vă adresaţi unui medic alergolog.

loading...
Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *