Alimente care vă fac bine, dacă suferiți de RINITĂ ALERGICĂ

Rinita alergică este una dintre cele mai frecvente forme de alergie.

În timpul  primăverii, al verii sau al toamnei, cei afectați se confruntă cu:

  • secreţii nazale abundente
  • strănuturi dese
  • mâncărimi la ochi şi în urechi
  • o senzaţie permanentă de apăsare pe sinusuri
  • insomnie
  • stări de epuizare.

Mulți alergici sunt sensibili la grăuncioarele de polen, pe care vântul le duce pretutindeni – chiar şi în casă.

Rinita alergică se confundă foarte uşor cu o răceală, întrucât cele două afecţiuni se manifestă aproape identic.

Conform nutriţionistei americane dr. Leigh Broadhurst, în formele mai puţin grave de alergie, se pot obţine rezultate foarte bune doar prin modificarea deprinderilor alimentare.

Specialista recomandă reducerea sau evitarea completă a consumului de alcool, de cofeină, carne, produse lactate, gălbenuş de ou, zahăr rafinat, băuturi răcoritoare, acizi graşi trans (ex. margarină) şi alimente care conţin diverşi conservanţi, aditivi (faimoasele E-uri), sulfiţi şi formaldehidă.

Printre alimentele cu valoare terapeutică împotriva rinitei alergice se numără:

Broccoli

Vitamina C din broccoli acţionează ca un antihistaminic, reducând inflamaţiile aflate la originea simptomelor de alergie.

Broccoli conţine substanţe care pot elibera sinusurile.

Un aport zilnic de 500  mg de vitamina C, asigurat prin alimentaţie, produce o ameliorare vizibilă în alergii, astm, infecţii ale căilor respiratorii, exces de secreţii nazale şi lacrimale.

Citrice

Sunt recomandate, de asemenea, datorită conținutului bogat în vitamina C – portocale, grapefruit, lămâi şi limete.

Vitamina C se mai găsește şi în alte alimente, cum sunt guavele, căpşunile, pepenii galbeni, mango, sucul de roşii, cartofii, varza şi spanacul crud.

Varză creaţă

Contribuie la desfundarea sinusurilor încărcate de secreţii şi, în acelaşi timp, prin conţinutul bogat de carotenoide, determină o ameliorare a simptomelor de alergie.

Ceapă, usturoi şi urzici

Sunt deosebit de bogate în quercetină, al cărei efect antihistaminic poate preveni sau reduce simptomele alergiilor.

Boabe de soc

Conţin flavonoide şi antociani, care întăresc sistemul imunitar şi reduc inflamaţiile. În acest sens, se recomandă vinul, sucul şi gemul de boabe de soc.

Ceai

Conține cantităţi apreciabile de quercetină, o substanţă cu efect antihistaminic. Surse bune de quercetină sunt și citricele, merele, strugurii, cireşele, afinele, murele, pătrunjelul şi uleiul de măsline.

Dovleac

Poate contribui la ameliorarea simptomelor de alergie datorită unor carotenoide importante existente în compoziţia lui – trei variante ale vitaminei (întâlnite şi în alte fructe şi legume de culoare portocalie).

Se pune dovleacul într-o tavă şi se dă la cuptor sau se transformă în pastă şi se folosește pentru îngroşarea supelor.

Pătrunjel

Pătrunjelul blochează eliberarea de histamină, substanţă responsabilă pentru simptomele de alergie.

Ananas

Enzima din ananas, bromelaina, combate cu succes inflamaţiile provocate de rinită alergică.

Ardeii iuţi, boiaua, ghimbirul, hreanul şi muştarul

Pot aduce o anumită ameliorare la abundenţa cronică de secreţii pe căile respiratorii, prezentă în majoritatea alergiilor – dilată vasele de sânge şi contribuie la eliminarea mucozităţilor.

 

 

Loading...
loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *