Alimente ANTI – AGING care ne prelungesc viaţa

Cu timpul, organismul uman devine susceptibil la bolile legate de vârstă, datorită procesului inevitabil de oxidare care alterează şi degradează celulele.

Întrucât corpul nu ia niciodată ‘’o pauză’’, iar degradarea ţesuturilor este permanentă, este importantă neutralizarea radicalilor liberi, misiune ce poate fi îndeplinită prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos, care să includă o alimentaţie bogată în antioxidanţi.

Antioxidanţii, cheia tinereţii

Alimentele bogate în antioxidanţi nu ne întineresc, însă ne pot ȋmbunătăți sănătatea şi vitalitatea, protejându-ne împotriva bolilor.

Proprietăţile anti – aging se desfăşoară atât la nivelul pielii, cât şi la nivel cllular, asigurând buna funcţionare a organismului. Antioxidanţii şi compuşii antiȋmbătrânire pe care acestea le conţin sunt capabili să încetinească procesul înaintării în vârstă.

Zmeura, căpşunile şi afinele protejează pielea

Zmeura, căpşunile şi afinele sunt surse excelente de antioxidanți ce protejează pielea, prevenind îmbătrânirea prematură. O porţie din aceste fructe, consumată zilnic, neutralizează efectele nocibe ale poluării asupra pielii, uniformizând aspecul pielii şi reducând inflamaţiile.

Acidul salicilic din căpşuni este un ingredient esenţial atunci când vine vorba de lupta împotriva acneei, zmeura catifeleaza pielea, în timp ce afinele stopează infecţiile din organism. Conţinutul bogat de fibre din aceste fructe accelerează eliminarea toxinelor din organism, stimulând arderea grăsimilor. Prin urmare, pot fi savurate fără a ţine cont de numărul caloriilor.

Pentru a avea energie întreaga zi şi un ten sănătos, este recomandat consumul a 200 – 250 gr. afine, zmeură sau căpşuni servite la micul dejun, simple sau combinate cu fulgi de ovăz, lapte sau iaurt degresat, nuci, migdale şi puţină miere sau sirop de agave.

Peştele gras protejează inima

Consumul de peşte gras (somon, macrou, ton, hering, sardine) sau de suplimente bazate pe ulei de peşte  aduce organismului o cantitate semnificativă de Omega 3, cunoscute drept grăsimi benefice care previn afecţiunile cardiovasculare, reduc inflamația, menţin sănătatea ochilor, reduc nivelul colesterolului şi catifelează pielea.

Se recomandă consumul de peşte gras cel puţin de două ori pe săptămână, pentru un aport crescut de proteine, vitamina B12 şi vitamina D.

alimente anti aging

Zmeura, capsunile si afinele, bogate in antioxidanti

Cerealele integrale fortifică organismul

Spre deosebire de cele rafinate, cerealele integrale conţin cu 96% mai multe fibre, magneziu, zinc, crom, vitamina E şi vitamina B6.

Consumate zilnic, ele ajută la prevenirea afecţiunilor cardiovasculare, creşterea colesterolului, diabetului, hipertensiunii arteriale şi cancerului. În acelaşi timp, cerealele integrale fortifică organismul, crescând rezistenţa în faţa viruşilor şi microbilor.

Datorită fibrelor, vitaminelor şi mineralelor din componența lor, cerealele integrale sunt ingrediente esentialepentru persoanele care doresc să elimine kilogramele în plus, fără restricţii drastice.

Includerea cerealelor integrale în meniul zilnic asigură o piele fină şi hidratată, lipsită de riduri sau iritaţii, favorizează eliminarea cearcănelor, cicatrizarea rapidă a leziunilor acneice şi reducerea semnelor inestetice.

Pentru a beneficia de efectele anti – aging, un meniu echilibrat trebuie să includă 6 porţii de cereale integrale în fiecare zi – o porţie de cereale înseamnă o felie de pâine din făină integrală, 3 linguri de fulgi de cereale, 100 gr. de cereale fierte (ovăz integral, orez brun sau quinoa), servite cu miere şi nuci, iaurt degresat, brânză dietetică sau fructe proaspete (mango, struguri, portocale, kiwi).

Morcovii şi cartofii dulci neutralizează radicalii liberi

Atât morcovii, cât şi cartofii dulci, sunt surse excelente de beta – caroten, despre care ştim că are un rol foarte important în creşterea imunităţii, neutralizarea efectului nociv al radiaţiilor solare şi al radicalilor liberi, şi eliminarea infecţiilor.

Mai mult decât atât, consumul lor în mod regulat aduce beneficii şi asupra aspectului pielii, care se va îmbunătăţi rapid şi vizibil: eczemele şi rozaceea se diminuează, iar tenul devine mai luminos şi mai neted. Cartofii dulci conţin de 4 ori mai puţine calorii decât cei albi, fiind un aliat împotriva îmbătrânirii premature.

Pentru arderea grăsimilor şi o piele mai catifelată, consumaţi câteva felii de felii de morcovi cruzi, cu puţin oţet balsamic şi rondele de ardei gras. Includeţi în meniul zilnic şi varianta portocalie a piureului de cartofi, cu puţină nucşoară sau rozmarin (ca garnitură).

One comment

  1. 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *