Adăugaţi UNT de COCOS la OREZUL ALB pentru a-i reduce cu 60% din numărul de CALORII (Studiu)

Orezul alb, un produs ieftin şi uşor de găsit,  este un ingredient des întâlnit în preparatele noastre culinare.

În urma prelucrării, orezul alb este privat de fibre alimentare, vitamine şi minerale.

Amidonul din orezul alb se absoarbe mai repede

O singură cană de orez conţine aproximativ 240 calorii. Orezul alb are un conţinut sărac în fibre, iar amidonul din acesta se absoarbe mult mai repede. Astfel,  organismul este nevoit să producă o cantitate mai mare de insulină pentru a menţine nivelul glicemiei în limitele normale.

Consumul frecvent de orez alb produce ‘’furtuni glicemice’’,  care, la rândul lor, cresc riscul apariţiei diabetului de tip II, la fel cum se întâmplă şi atunci când mâncăm produse de panificaţie din făină albă, rafinată.

Totodată, el îngraşă dacă este consumat în cantitate mare, deoarece alimentele cu un indice glicemic ridicat declanşează senzaţia de foame mult mai repede şi ne determină să mâncăm mai des.

Cu unt de cocos, dispar mai mult de jumătate din numărul de calorii

Din fericire, oamenii de ştiinţă au descoperit un mod în care putem reduce conţinutul caloric al orezului cu până la 60%, doar prin schimbarea modulului de gătire.

Orezul alb gatit cu unt de cocos are mai putine calorii

Cercetătorii de la Colegiul de Ştiinţe Chimice din Sri Lanka au dezvăluit un truc de gătit care poate reduce cu mai bine de jumătate din numărul de calorii din orezul alb.

Ei au descoperit că acest procedeu de gătire rapid poate creşte cantitatea de amidon rezistent din orez de peste 10 ori.

Următorul mod de preparare face ca amidonul rezistent din orez să crească, făcându-l nedigerabil pentru organismul uman. Prin urmare, acesta nu este absorbit şi transformat în energie sau grăsimi şi nu are calorii.

Grăsimea din uleiul de cocos şi carbohidraţii din orez

Autorii studiului, Sudhair James şi Dr. Pushparajah Thavarajah, au testat 8 tipuri de orez dintr-o varietate de 38.

Astfel, au ajuns la concluzia că cea mai sănătoasă metodă de preparare a orezului este adăugarea uleiului de cocos în apa în care va fierbe, înainte de adăugarea orezului crud:

se pune 1 linguriţă de ulei de nucă de cocos în apa clocotită, apoi se adaugă o jumătate de ceaşcă orez alb şi se mai lasă la fiert pentru aproximativ 40 de minute;

după răcire, se  lasă în frigider timp de 12 ore – astfel, uleiul de cocos pătrunde în granulele de orez.

Potrivit cercetătorilor, orezul fiert în acest fel a avut de 10 ori mai puţin amidon rezistent faţă de orezul pregătit clasic şi 50-60% mai puţine calorii.

Ei mai spus că amidonul rezistent este o sursă de energie pentru bacteriile din interiorul intestinului uman, iar reîncălzirea ulterioară a orezului nu îi modifică noile proprietăţi.

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *