Alimentație

VARZA ROȘIE se consumă cât mai proaspătă și întodeauna crudă!

Varza roșie este de câteva ori mai bogată în vitamina C decât portocalele, are puține calorii și multe substanțe cu efect antioxidant.

Toate acestea o recomanda ca un prețios medicament imunostimulent.

Bogăție de vitamine și minerale

– vitamina A, importantă  pentru vedere și sistemul nervos, este de 10 ori (!) mai abundentă în varza roșie decât în cea albă;

– vitamina C, esențială pentru imunitate, este de opt ori mai multă în varza roșie;

– fierul, esențial pentru sănătate, este de două ori mai mult în varza roșie.

Totodată, varza roșie este extrem de bogată în sulforafani, niște substanțe care, pe termen lung, au efecte de prevenire și de tratare a cancerului excepționale.

Bogăția de pigmenți care îi dau culoarea purpurie-violacee au un efect de stimulare al imunitătii, antitumoral și antioxidant extrem de puternic.

Cum trebuie consumată varza roșie

Dacă în cazul verzei albe este admisă și prepararea termică blândă (fierbere de maximum 10-15 minute), în cazul verzei roșii gătirea la foc este total contraindicată.

Motivul: bogătia de substanțe terapeutic active, care o fac unică, este foarte sensibilă la temperaturi înalte, precum și la depozitarea improprie, la oxidarea cu aer atmosferic atunci când este mărunțită, etc.

Pentru a beneficia de proprietățile terapeutice ale verzei roșii, ea trebuie consumată cât mai proaspătă și întotdeauna crudă.

Varza rosie stimuleaza sistemul imunitar

Suc de varză roșie

Varza se spală, apoi se taie în bucăti suficient de mici, pentru a intra pe orificiul de admisie al storcătorului centrifugal.

Sucul se consumă imediat după preparare, pentru a nu avea timp să se oxideze. Se beau câte 300-600 ml. de suc de varză pe zi, în cure de 21-60 de zile, cu pauze de 2-4 săptămâni.

Salată de varză roșie

Se spală varza, se taie mărunt cu un cuțit cu lamă de inox sau de ceramică, se amestecă bine cu sare, cu puțin cimbru cu ulei presat la rece și cu oțet sau lămaie, după gust.

Se consumă cât de proaspătă posibil, cel puțin 300 g pe zi, minimum 4 săptămani.

Varză roșie murată

Are conținutul de minerale și de fibre alimentare intact. Se consumă 300 g pe zi, în timpul meselor principale, pe o perioadă de până la 3 luni.

Totodată, are pigmenți și substanțe care ajută la imbunătățirea digestiei, mai ales a digestiei grăsimilor și a proteinelor.

Este recomandată și persoanelor care iau antibiotice de sinteză, deoarece contribuie la restabilirea florei tubului digestiv și contracararea efectului imuno-supresor al acestor medicamente.

loading...