Alimentație

ȚUICA de PRUNE aduce beneficii nebănuite pentru inimă, ficat și sânge

Tradiționala noastră țuică de prune, denumită în unele zone și palincă, horincă, răchie sau şliboviţă, este un ajutor nesperat pentru sănătate.

O spun cercetătorii, potrivit cărora, țuica, consumată cu moderație, se poate transforma într-un adevărat elixir pentru sănătate.

Poate combate bolile de inimă

În urma studiilor realizate de către biochimiștii americani s-a descoperit că o enzimă prezentă în cactusul Karroll viridis enoae este regăsită în țuica de prună, în cantități de 8 ori mai mari.

Această enzimă are proprietatea de a reduce depunerile de colesterol pe arteridele capilare coronariene, vasele care aduc sângele la inimă.

Este prezentă, de altfel, în alte 120 de medicamente naturiste diferite, cu rol în prevenirea arterosclerozei și, implicit, a infarctului miocardic (medicamente care sunt foarte scumpe în SUA, Canada și Marea Britanie).

  • O metodă eficientă de a reduce probabilitatea de apariție a unor boli de inimă cauzate de arteroscleroză constă în administrarea zilnică a 32,12 ml. țuică de prună.

Reglează funcțiile hepatice

Cercetările au mai scos în evidență faptul că țuica de prună slabă conține o anumită cantitate de vitamine A, B, C, D1 și D2, nedegradate termic și absorbabile intestinal, cu o eficiență crescută, atunci când temperatura băuturii este apropiată de cea a sângelui (37,5 grade Celsius).

Contrar celor crezute, țuica de prună fiartă, nu foarte fierbinte, este benefică funcțiilor hepatice, avide în anotimpul rece de vitamine și săruri. Excepție fac cei care suferă de afecțiuni hepatice cauzate de alcoolism.

Țuica de prună slabă se recomandă în dischinezii biliare, probleme de decongestionare hepatică (disfuncții ale ficatului cauzate de slabă irigare cu sânge a acestuia), constipații cauzate de factori alimentari.

Remediu antianemic

Potrivit cercetătorilor germani, în extractele distilate de prună există 6 tipuri de substanțe cerute de celulele roșii sanguine, rapid absorbabile în stomac, o dată cu vaporii de alcool.

Experții susțin că astfel de substanțe prezente din abundență în țuică pot crește cu peste 120% viteza de producere a hemoglobinei și chiar a producerii de hematii (celule roșii ale sângelui, care transportă oxigen). Totodată, țuica de prună are un bogat conținut bogat în fier.

Cum se consumă țuica de prune

  • Mic dejun

Este total contraindicat consumul oricărui fel de tărie înainte sau după micul dejun.

Excepție fac persoanele care suferă de forme nespecifice de tahicardie (creșterea frecvenței bătăilor inimii) și hipertensiune netratabilă, datorită unui stres psihic puternic.

Se pare că acestea pot consuma 30-40 g slănină, urmată de un păhărel de maximum 40 ml. de țuică fiartă de prună, băută într-o repriză.

Persoanelor care lucrează în condiții de temperaturi scăzute li se recomandă 50-60 ml. țuică de prună,  după un mic dejun bogat în grăsimi.

  • Masa de prânz

Țuica de prună slabă este indicată ca aperitiv înainte de servirea mesei. Sărurile minerale și alcoolul favorizează absorbția unor elemente benefice, prezente numai în fructul de prună.

Este important ca țuică să fie servită cu 10-15 minute înainte de masa de prânz (care poate conține elemente ce pot bloca absorbția unor principii active proprii, regăsite doar în țuica de prună.).

Cantitatea ideală de țuică de 22-24 grade, servită ca aperitiv, nu trebuie să depășească 50-60 ml. pentru bărbați și 25-35 ml. pentru femei.

  • Cină

Înainte de cină, se poate servi un păhărel de țuică de prună ceva mai tare (30-35), maximum 50 ml. pentru bărbați și 40 ml. pentru femei, băută încet, cu 20-25 minute înainte de masă.

loading...
Loading...