Rețete de slăbit

SUBSTANȚELE care ard GRĂSIMILE și grăbesc slăbitul. Nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică

În timpul iernii, avem tendința de a ne îngrășa.

Una dintre explicațiile posibile implică serotonina, cunoscută drept o substanță chimică din creier, care, în timpul lunilor de iarnă atinge nivelurile sale minime în regiunile din creier care reglează apetitul.

De asemenea, lipsa de soare din timpul iernii ne face să ne fie foame și ne predispune la o stare de inactivitate.

Mai este și vitamina D – asociată cu reglarea apetitului și arderea grăsimilor. Corpul produce această vitamină doar atunci când este expus la soare. Pe lângă faptul că petrecem mai puțin timp afară, suntem și mereu acoperiți de haine, ceea ce inseamnă că producem mai puțină vitamină D.

Pentru a stimula corect arderea grăsimilor, se recomandă un stil de viață sănătos și o alimentație echilibrată, din care să nu lipsească următoarele substanțe:

Colina

Este o  vitamină din grupă B, care activează hormonii care consumă grăsimi. O găsim în: ouă, conopidă, produse din soia și carne.

Taurina

Acest aminoacid eliberează hormonii responsabili de transportul grăsimilor. Găsim taurină în cantitate mare în crabi, creveți, scoici, carne de pasăre.

Vitamina C

Topește grăsimile depozitate, stimulând consumul de energie. Găsim cantități mari de vitamina C în fructele proaspete, printre care kiwi, grapefruit, lămâi, mere acre.

Magneziul

O substanță minerală care se află, practic, în centrul celulei adipoase, pe care o sparge. O găsim în nuci, fasole, mazăre și cereale integrale.

Carnitina

Transportă grăsimile prin sânge, până la celulele somatice – în care se află camerele de ardere – cele care sunt responsabile de arderea grăsimilor.

Carnitina se găsește în carne (de exemplu: carnea de pasăre) și în produsele lactate (brânzeturi). Însă pentru a produce suficientă carnitină, mai este nevoie și de fier (peşte cu carne roșie, plante cu frunze verzi, sfeclă roșie, urdă, carne de pasăre, etc), colină și vitamina C.

Acidul linolic

Acidul linoleic este un acid gras indispensabil, care nu poate fi produs de organismul nostru. El usucă mucoasa intestinală care, în timpul digestiei, reține multă grăsime. Prin urmare, în circulația sângelui intră mai puține grăsimi, iar hormonii consumatori de grăsimi ajung mai repede în celulele adipoase.

Îl găsim ȋn uleiurile vegetale (de exemplu: de floarea-soarelui, de porumb) şi semințele de in.

Metionina

Despre metionină se spune că este motorul descompunerii grăsimilor.

Adrenalina este un hormon care nu poate fi produs decât cu ajutorul metioninei. Iar adrenalina transportă şi elimină o cantitate mare de grăsimi din zona abdominală .

Se găsește ȋn: peşte, carne de pasăre, brânzeturi, iaurt, linte. Ȋnsă pentru  a produce suficientă metionină, avem nevoie şi de  colină.

loading...