Sfaturi

SOMNUL este foarte important pentru un SISTEM IMUNITAR activ

Printre cele mai bune alternative de vindecare a bolilor sezonului rece, fără medicamente, se numără somnul.

Este cunoscut faptul că somnul are rolul de a ȋnlătura oboseala și de a da întregului organism șansa să se regenereze.

Totodată, el este important și pentru desfăşurarea normală a metabolismului și reglarea greutății corporale.

Însă somnul exercită o influență decisivă și asupra funcționării sistemului imunitar, fapt dovedit de studiile științifice.

Somnul poate ajuta la ȋnsănătoşire

Activitatea sistemului imunitar este favorizată de pauzele de relaxare, care întrerup rutina stresantă a zilei.

De asemenea, activitatea sistemului imunitar este favorizată mai ales de calitatea și durata satisfăcătoare a somnului – corespunzătoare vârstei.

Spre exemplu, atunci când organismul este suprasolicitat, expus unei răceli, somnul/odihna îi permite sistemului imunitar să formeze anticorpii necesari pentru distrugerea agresorilor.

Somnul – profilaxie și terapie

Somnul sănătos constituie premisa unei apărări naturale mai eficiente (profilaxie), ca de altfel, un element de bază în tratarea oricărei infecții (terapie).

Pentru prevenirea virozelor, sunt necesare 6 pană la 8 ore de somn pe noapte. Iar la un organism bolnav, este nevoie de mai mult repaos la pat.

Somnul incurajeaza formarea anticorpilor

Laptele cu miere, elixir pentru imunitate 

Laptele cu miere este un leac de pe vremea bunicii. Atât laptele, cât și mierea sunt alimente bogate în nutrienți, care pot ajuta în lupta cu microorganismele ce provoacă viroza.

Pe lângă faptul că această băutură dulce va ajuta la prevenirea răcelii sau la ameliorarea unor simptome deja instalate, ea poate lupta eficient și cu tulburările de somn.

  • Important este ca temperatura laptelui să nu depăşească 40 grade Celsius. La rândul ei, și mierea trebuie să respecte regula de a nu fi fost ȋncălzită în timpul recoltării, depozitării și punerii în borcane. În caz contrar, se pot pierde mult din proprietățile sale de antidot împotriva răcelii.

Savurați cât mai des câte un pahar de lapte cu miere, mai ales seara, înainte de culcare.

Activitate fizică și sport

Sportul și, în general, mișcarea, practicate regulat, susțin capacitatea de autoapărare a organismului.

Pentru un sistem imunitar activ, ar trebui să se facă destulă mișcare, zi de zi. Ieșiți la plimbare, folosiți bicicleta în locul mașinii, pentru drumurile prin oraș, și nu mai apelați la lift, ci obișnuiți-vă să urcați scările.

Toate acestea determină sistemul imunitar să se adapteze perfect nevoilor organismului, reacționând mai prompt împotriva inamicilor.

loading...