Alimentație

Seminţele de SUSAN NEGRU conţin mai multe proteine decât carnea şi au multe beneficii pentru sănătate

Seminţele de susan negru au o aromă mai puternică decât seminţele albe şi conţin mai mult calciu.

Susanul negru este mai bogat în nutrienţi decât celelalte tipuri de susan, are un gust dulce şi o aromă de nucă.

Seminţe de susan negru – Compoziţie

Susanul negru conţine cu 60% mai mult calciu decât susanul alb, precum şi cantităţi mari de proteine, fier şi magneziu. Are în compoziţie complexul de vitamine B (B1, B2, B3, B5, B6, cu excepţia vitaminei B12 şi a acidului folic), vitamina A, vitamina C şi vitamina E.

O porţie de un sfert de ceaşcă de seminţe de susan negru furnizează 126 mg. de magneziu, sau 32% din Dozăa Zilnică Recomandată (DZR), şi 351 mg. de calciu (35% din DZR).

O porţie de un sfert de ceaşcă de seminţe negre de susan oferă aproximativ 1,5 mg. sau 74% din DZR de cupru, şi 2,8 mg. (aproape 19 % din DZR) de zinc.

Seminţele de susan au în compoziţie 5% apă, 50% grăsimi, 25% carbohidraţi, 20% proteine şi aminoacizi esenţiali  (conţin cu 50% mai multe proteine decât carnea), iar datorită proteinelor de calitate conţinute şi aminoacizilor sunt recomandate copiilor aflaţi în creştere.

Susanul negru, mai bogat in calciu

Seminţe de susan negru – Beneficii

Consumul regulat de seminţe de susan este de mare ajutor în:

  • cazurile de oboseală cronică sau în perioadele de covalescență, datorită conţinutului bogat în minerale şi vitamine
  • prevenirea osteoporozei, datorită conţinutului bogat în calciu
  • alinarea durerilor articulare
  • reducerea nivelului de colesterol, prin conţinutul de sesaminol, sesamolinol şi sesamolin
  • prevenirea hipertensiunii arteriale şi bolilor de inimă
  • protecţia hepatică, datorită argininei şi triptofanului
  • menţinerea sănătăţii vaselor de sânge, fiind bogate în acizi graşi nesaturaţi
  • reglarea tranzitului intestinal şi tratarea constipaţiei (creşte peristaltismul intestinal)
  • scăderea probabilităţii de apariţie a spasmelor căilor respiratorii la persoanele cu astm
  • reglarea somnului
  • menţinerea sănătăţii pielii
  • sporirea secreției lactate la tinerele mămici
  • întârzierea proceselor de îmbătrânire.

Seminţele de susan negru – cum se consumă

Măcinarea seminţelor de susan negru ajută organismul să le absoarbă mai mulţi nutrienţi. Se recomandă o mână de seminţe de susan negru în fiecare dimineaţă.

Pentru întărirea şi curăţirea organismului, se consumă câte 15-20 gr. de pulbere preparată din seminţe, luată cu puţină apă, de 3 ori pe zi, cu 10-15 minute înainte de masă.

Pot fi adăugate în salate, sucuri naturale de fructe sau smoothie, în brioşe, clătite sau pâine de casă, sau în amestecul de legume la grătar, ȋnsă doar la sfârşitul gătitului.