Sfaturi

Şase paşi importanţi spre însănătoşirea FICATULUI

Ficatul, cel mai mare organ din corpul uman, are rolul de a transforma nutrienţii în resurse de energie.

Ficatul are rol de detoxifiere generală a organismului.

Alimentaţia necorespunzătoare, fumatul, anumite virusuri şi excesele dăunează funcţionării lui. Ca urmare a acestor procese, celulele hepatice pot suferi daune. Însă, din fericire, ficatul se poate regenera.

Iată câţiva paşi importanţi spre însănătoşirea ficatului:

Faceţi mişcare minimum 30 de minute, zilnic

Plimbări  în pas alert, mers cu bicicleta, antrenament de forţă la sala de fitness – toate ard depozitele de zahăr din muşchi, făcându-se astfel loc pentru glucoza provenită din următoarea masă.

Mişcarea într-un tempo moderat, ca de exemplu o plimbare mai lungă, consumă grăsimile stocate în ţesutul muscular, fiind benefică pentru muşchi, metabolism şi ficat.

Alegeţi alimente care vă vitalizează rapid metabolismul

Reducerea carbohidraţilor şi a fructozei duc la o dispariţie mai rapidă a lipidelor din ficat,comparativ cu  dietele care micşorează doar depozitele de grăsime. Consumaţi pâine, paste şi cartofi doar după ce aţi făcut suficientă mişcare.

Preparaţi-vă salate din legume, fructe, ciuperci, leguminoase, ulei de măsline extravirgin şi grăsimi din peşte.  Acestea umplu stomacul, vă furnizează fibre, vitamine şi minerale.

Şi proteinele trebuie să ocupe un loc stabil în meniu: optaţi pentru lactate naturale, peşte, carne o dată pe săptămână.

Evitaţi fructoza

Fructoza activează producţia de grăsimi a ficatului şi blochează hormonii saţietăţii. Aşadar, feriţi-vă de siropul de fructoză preparat industrial şi inclus în sucuri, băuturi răcoritoare şi produse ambalate.

Şi sucurile naturale, smoothie-urile de fructe trebuie băute cu mare precauţie, la fel ca alcoolul. Pe de altă parte, fructele proaspete, consumate ca atare, nu creează probleme.

Ficatul are rol de detoxifiere generala

Fără alcool în exces

Un consum moderat de alcool protejează ficatul de pericolul acumulării de lipide. Însă lucrurile se schimbă când alcoolul este consumat în cantităţi mari sau regulat.

Alcoolul este, pentru celule, o toxină, astfel că ficatul încearcă să îl elimine cât mai repede posibil. Drept urmare, organul dezintoxicării întrerupe  arderea tuturor celorlalţi nutrienţi pentru un timp – interval în care ei se depun sub formă de grăsime în ficat.

Ajutaţi ficatul cu substanţe bioactive sănătoase

• vitamina E (prezentă în uleiul de măsline şi nuci): previne agravarea steatozei hepatice, prin inflamarea ficatului;

• colină (din gălbenuşul de ou; din legumele crucifere ca varză, broccoli sau conopidă): elimină din ficat colesterolul şi grăsimile de prisos;

• silimarină (din seminţele de armurariu): împiedică pătrunderea substanţelor toxice în celulele hepatice şi stimulează regenerarea lor, ca şi formarea unora noi;

• cinarină, diverse principii amare şi flavonoide: anghinarea fereşte ficatul de acţiunea distructivă a radicalilor liberi;

• cafea: 3 ceşti pe zi apără ficatul de inflamaţii şi îi menţine integritatea celulelor.

Fără fumat

Nicotina favorizează transformarea celulelor hepatice în ţesut fibros nefuncţional. Se poate ajunge astfel la fibroză hepatică, care, la rândul ei, sporeşte riscul de ciroză şi cancer.