Alimentație

PRUNELE USCATE sunt excepţional de bogate în antioxidanţi – de ce este bine să le consumăm

Prunele uscate sunt un desert delicios şi au nenumărate beneficii pentru sănătate.

Prunele uscate acasă sau cumpărate din piaţă au doar 220-240 de kilocalorii/100 grame şi se disting printr-o valoare nutritivă deosebită care aduce numeroase beneficii sănătăţii.

Excepţional de bogate în antioxidanţi

Prunele uscate conţin substanţe fenolice unice care protejează organismul şi lipidele în mod special de acţiunea ionului superoxid, un radical liber care apare în timpul proceselor metabolice oxidative.

Indicele ORAC (capacitatea de absorbţie a radicalilor liberi ai oxigenului), ce arată puterea antioxidantă a unui aliment, este, în cazul prunelor uscate, egal cu 8059, cel mai mare într-o ierarhie a indicilor alocaţi fructelor şi legumelor consumate în mod frecvent.

Îmbunătățesc digestia, combat constipaţia

Constipaţia este cauzată, de regulă, de lipsa fibrelor din alimentaţie. Prunele uscate sunt surse foarte bune de fibre (o porţie de 100 grame de prune uscate conţinând aproximativ 6,1 grame de fibre), au un efect laxativ moderat, scad colesterolul şi stimulează formarea unei populaţii microbiene sănătoase în colon.

Susţin sănătatea cardiovasculară

Prunele uscate sunt o bună sursă de potasiu, un mineral esenţial pentru menţinerea unei presiuni sanguine normale şi a bunei funcţionări a inimii.

Menţin sănătatea oaselor

Borul din prunele uscate este un mineral esenţial pentru sănătatea muşchilor şi a oaselor. Borul asistă în metabolizarea celor patru nutrienţi esenţiali pentru sănătatea oaselor, şi anume: calciu,magneziu, zinc şi vitamina D.

În plus, potasiul din prunele uscate poate ajuta la stoparea pierderii de calciu prin urină, cauzate de dietele bogate în sare, ajutând astfel  la prevenirea subţierii oaselor în mod rapid.

Prunele uscate au o putere antioxidanta ridicata

Ajută la pierderea kilogramelor

Prunele uscate conţin fibre solubile care ajută la normalizarea nivelului de zahăr din sânge, mărind timpul de şedere al alimentelor în stomac şi întârziind absorbţia glucozei. Acestea oferă şi o senzaţie de saţietate, mărind timpul de şedere al alimentelor în stomac, ţinând poftele sub control şi favorizând pierderea kilogramelor.

Oferă energie

Prunele uscate sunt şi o sursă bună de energie. Din cauza conţinutului bogat în fibre, fructoză şi sorbitol, consumul lor nu este asociat cu o creştere rapidă a glicemiei în sânge.

Menţin sănătatea creierului şi a minţii

Potrivit unui studiu condus de Universitatea Medicală din Taipei, Taiwan, prunele uscate au un rol pozitiv asupra funcţiilor cognitive, ajutând la reducerea nivelul colesterolului din creier – în cazul unei diete bogate în colesterol.

Menţin funcţia de coagulare a sângelui în parametri normali

Prunele uscate/deshidratate conţin vitamina K (menadionă), care participă la formarea protrombinei, o substanţă chimică implicată în coagularea sângelui.

Reduc riscul de cancer

O cercetare desfăşurată de oamenii de ştiinţă de la Texas A&M, sub conducerea Dr. Nancy Turner, ne aduce la cunoştinţă că prunele uscate promovează retenţia bacteriilor benefice în întreg colonul, ceea ce poate să reducă riscul de apariţie a cancerului la colon.

De asemenea, fibrele din prunele uscate reduc riscul apariţiei cancerului la sân în postmenopauză. Conform unui studiu care a implicat 51.823 de femei aflate în postmenopauză, consumul de fructe bogate în fibre reduce cu 34% riscul apariţiei cancerului la sân.