Rețete naturiste

PEŞTE mediteranean la GRĂTAR: special pentru ARTERE

Înfundarea arterelor şi a vaselor de sânge pune în pericol sănătatea inimii.

Pentru a preveni aceste probleme, este important să adoptăm o alimentaţie sănătoasă.

Consumat de două ori pe săptămână, peştele este un aliment foarte bun pentru păstrarea sănătăţii arterelor.

Grăsimile bune pe care le conţine joacă un rol foarte important în normalizarea nivelului colesterolului, împiedicând depunerea plăcilor de grăsime pe pereţii vaselor de sânge.

În plus, peştele nu necesită o temperatură şi un timp prea mari de gătit, păstrându-şi astfel majoritatea substanţelor nutritive şi reducându-se riscul de eliberare a compuşilor cancerigeni (carnea încinsă la temperaturi mari eliberează compuşi chimici cu proprietăţi cancerigene).

Peşte la grătar

Pentru păstrarea sănătăţii arterelor, şi nu numai, preferaţi speciile marine sau oceanice în locul peştelui care provine din lacuri (poate conţine reziduuri de pesticide).

Ingrediente

  • 1 peşte mediteranean (dorada, macrou, ton)
  • 2 linguri ulei de măsline
  • 1 lingură de busuioc proaspăt
  • 1 linguriţă de pătrunjel
  • 1 căţel de usturoi
  • sare de mare
  • sucul de la ½ lămâie
  • opţional, se pot adăuga şi alte condimente, după gust

Macrou la gratar – pentru artere sanatoase

Mod de preparare

Puneţi într-un mojar plantele aromatice spălate şi tocate, usturoiul curăţat de coajă, uleiul, sucul de lămâie şi sare. Pisaţi bine, până ce obţineţi un amestec omogen.

Spălaţi peştele, apoi, cu un cuţit bine ascuţit, faceţi câteva tăieturi nu foarte adânci pe toată suprafaţa lui. Frecaţi-l apoi pe ambele părţi cu amestecul aromat. Puneţi-l într-o pungă şi introduceţi-l pentru o oră la frigider.

Puneţi peştele pe grătarul încins şi lăsaţi-l să se frigă, ȋntorcându-l de pe o parte pe alta cam la trei minute. Dacă îl preparaţi în natură, aşezaţi grătarul la aproximativ 6 centimetru deasupra cărbunilor.

Serviţi cu lămâie.

Trucuri pentru prepararea peştelui la grătar

– Aşezaţi peştele pe mijlocul grătarului, unde căldura este cea mai intensă.

– Stropiţi peştele cu suc de lămâie, cât este pe grătar. Astfel, va căpăta un gust mai bun.

– Pentru ca peştele să se frigă bine şi în interior, umpleţi-i burtă cu bucăţi de lămâie.

Sfaturi

Nu orice peşte se pretează la o astfel de modalitate de preparare. Cei mai buni (cu excepţia celor menţionaţi) sunt păstrăvul, somonul, peştele-sabie. În general, exemplarele mai subţiri la talie.

Aceştia sunt cuprinşi în mod uniform de căldura grătarului, păstrându-şi substanţele nutrive. În plus, gustul şi aroma sunt extraordinare.

loading...