Rețete naturiste

PATE de BROCCOLI cu nucă – o gustare bogată în antioxidanţi, vitamine şi substanţe nutritive

Pateul de broccoli de bogat în substanţe nutritive esenţiale pentru funcţionarea întregului organism.

Consumat de cel puţin 3 ori pe săptămână, broccoli oferă multe beneficii pentru sănătate.

Sărac în calorii, însă bogat în micronutrienți, broccoli este una dintre legumele care nu ar trebui să ne lipsească din alimentaţie. Cu cât este mai fraged şi neinflorit, cu atât conţinutul în substanţe benefice este mai mare.

Broccoli este bogat în calciu, magneziu, sodiu, fier, zinc, vitaminele B1 şi B2, E, vitamina C şi A, fibre. Are proprietăţi antioxidante care ajută la prevenirea unor forme de cancer. Vitamina C din a sa compoziţie poate consolida sistemul imunitar şi facilitează absorbţia fierului.

Pate de broccoli cu nuci – Reţetă

Ingrediente

  • 10-12 buchețele de broccoli (crude sau opărite);
  • 5 căţei de usturoi;
  • 1 mână de nucă hidratată;
  • opţional: 1 lingură de muştar cu boabe – de preferat făcut în casă;
  • sucul şi coaja  de la 1 lămâie;
  • 2 linguri ulei de măsline;
  • 1 linguriţă sare Himalaya/sare de mare.

Mod de preparare

Se desprind bucăţele de broccoli şi se dă deoparte partea mai tare, lemnoasă.

Dacă se optează pentru varianta cu buchețele de broccoli opărite: se fierb bucheţelele de broccoli în apă cu puţină sare pentru 10-15 minute; se scurg şi se lasă la răcit.

Pateul de broccoli are efect antioxidant

Se toacă şi se pun bucheţelele de broccoli în vasul de la blender sau în minitocător/chopper. Peste ele se toarnă uleiul de măsline, nuca hidratată (tăiată bucăţele), usturoiul pisat în prealabil, sarea, sucul şi coaja de lămâie. Se pasează foarte bine, până când totul devine o pastă omogenă.

Mod de servire

Se păstrează la rece pentru măcar zece minute pentru a se întrepătrunde aromele şi apoi se serveşte  pe feliuţe de ardei kapia, pe felii de gulie sau pe pâine cu maia.

Beneficiile pateului de broccoli

  • Întăreşte sistemul imunitar, graţie betacarotenului, zincului şi seleniului
  • Ajută procesul digestiei
  • Îmbunătăţeşte rezistenţa oaselor, deoarece conţine un nivel ridicat de calciu şi vitamina K
  • Favorizează pierderea kilogramelor în plus, datorită conţinutului bogat în fibre
  • Menţine sănătatea oculară, prin conţinutul de luteină şi zeaxantină
  • Previne cancerul, îndeosebi cancerul la sân, de col uterin şi prostată, datorită glucorafaninului, un compus chimic pe care organismul îl prelucrează sub forma unor compuşi anti-cancer numiţi sulforafani
  • Ajută la reducerea valorilor colesterolului ‘’rău’’ din sânge, prin cantitatea importantă de fibre solubile
  • Ajută la menţinerea sănătăţii inimii, prin proprietăţile antiinflamatorii ale sulforafanului din broccoli
  • Conţine antioxidanţi puternici şi ajută la detoxifierea organismului.