Rețete de slăbit

OUĂLE ajută la o slăbire uşoară – cum trebuie consumate corect

Extrem de sănătoase şi pline de nutrienţi, ouăle sunt un aliat de bază în orice dietă.

Aceste alimente oferă organismului mai toate vitaminele şi substanţele nutritive esenţiale.

Consumate într-un regim bine stabilit, ouăle sunt un ajutor nesperat  pentru eliminarea kilogramelor în plus.

Este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Universitatea din Louisiana, Statele Unite. Aceştia au studiat efectul consumului de ouă asupra pacienţilor supraponderali, iar rezultatele au fost surprinzătoare:

Ouăle şi efectele lor în obezitate, supraponderalitate

Testul a fost făcut pe 160 de pacienţi, dintre care:

  • jumătate au consumat la fiecare mic dejun 2 ouă;
  • ceilalţi au consumat aceeaşi cantitate de calorii, dar din alte surse, cum ar fi carnea, produsele lactate, pâinea, etc.

Simultan, la ambele grupuri de pacienţi, numărul de calorii din dieta zilnică a fost redus în aceeaşi măsură.

După 8 săptămâni de regim, rezultatele au fost surprinzătoare: grupul celor care au consumat ouă la micul dejun a scăzut în medie cu o greutate de aproape două ori mai mare decât cei din grupul de control (2,4 kilograme faţă de 1,4 kilograme).

Ouale – ochiuri in apa favorizeaza slabirea

Cum trebuie consumate ouăle la micul dejun

  • Cele mai sănătoase sunt ‘’ochiurile în apă’’ (ochiuri româneşti), obţinute prin punerea ouălor sparte în apă clocotită cu sare şi ţinerea lor pe foc mic, până când albuşul se întăreşte complet.

În această formă, substanţele active valoroase din acest aliment nu sunt distruse.

Pentru efecte maxime, se recomandă ouăle’’de ţară’’, provenite de la găinile hrănite natural, şi nu de la cele hrănite cu concentrate chimizate. Acest fel de ouă de ţară sunt o sursă extraordinară de aminoacizi esenţiali, de vitamine şi de oligoelemente.

Pe lângă consumul de ouă la micul dejun, se impun şi câteva restricţii alimentare:

  • se consumă alimente sănătoase, fără grăsimi şi zahăr în exces;
  • se reduce cantitatea de alimente sărate sau bogate în zahăr;
  • se elimină fast-foodul, băuturile carbogazoase, alcoolul;
  • se fac, zilnic, măcar 30 de minute de mişcare;
  • se bea cât mai multă apă (6-8 pahare pe zi);
  • cafeaua sau ceaiul se consumă simple, fără zahăr;
  • dormitul suficient, aproximativ 7-8 ore/noapte, influenţează ritmul normal al proceselor chimice şi fiziologice din corp şi metabolism;
  • în alimentaţie trebuie să predomine legumele, verdeţurile şi proteinele vegetale şi animale de bună calitate (peşte, carne albă).