Alimentație

OREZUL ALB și beneficiile sale pentru sănătate

Orezul este un aliment de bază pentru mai mult de jumătate din populația lumii.

Orezul alb este cel mai consumat, în timp ce orezul brun este recunoscut ca fiind opțiunea mai sănătoasă.

Prin măcinare, orezul alb își pierde tărâțele și germenii, ceea ce îl face mai sărac în fibre și nutrienți.

Pe de altă parte, orezul brun este o cereală integral – conține întreaga cantitate de fibre și germeni, părțile cele mai bogate în vitamine și minerale.

Cu toate acestea, orezul alb rămâne tipul de cereale preferat de o mare parte din populația lumii.

Deși este trecut printr-un proces de rafinare care elimină o mare parte din factorii nutritivi benefici sănătății, orezul alb poate ȋncă să ofere substanțe nutritive și beneficii pentru sănătate, spun nutriționiștii.

Furnizează energie

Orezul alb este o sursă puternică de carbohidrați care acționează ca un combustibil pentru funcționalitatea organelor. Aceste substanțe esențiale asigură rezerva zilnică de energie și o mențin pe tot parcursul zilei.

Favorizează creșterea masei musculare

Orezul alb conține aminoacizi importanți pentru sănătate. Consumat alături de carne, orezul alb devine un aliment perfect pentru tonifierea și conturarea tuturor mușchilor din corp.

Eficient în probleme gastrointestinale

Prin conținutul scăzut de fibre, orezul alb este benefic persoanelor care suferă de colită, colon iritabil, grețuri sau diaree.

Are proprietăți diuretice

Datorită conținutului de sodiu, orezul alb este o alegere bună pentru persoanele care suferă de tensiune arterială și probleme cu rinichii.

Sursă de acid folic

Orezul alb este o bună sursă de acid folic: 1 cană poate conține 195 până la 222, aproximativ jumătate din cantitatea recomandată zilnic.

Acidul folic este un nutrient esențial pentru toată lumea, ajutând organismul să producă ADN și alte materiale genetice, și sprijină diviziunea celulară.

Acidul folic este deosebit de important şi pentru femeile care sunt însărcinate sau intenționează să rămână gravide.

Precauții

Orezul alb este un aliment cu un indice glicemic ridicat. Carbohidrații din orezul alb ajung mai repede în sânge, ducând la creșterea nivelului de zahăr.

Acest lucru contribuie la rezistența insulinei, fiind dovedit faptul că persoanele care consumă orez alb în exces (de 5 ori pe săptămână) sunt supuse unui risc crescut de diabet de tip II.

loading...
Loading...