Medicină naturistă

Metoda simplă cu LUMÂNAREA, care păstrează OCHII sănătoşi până la bătrâneţe

Ochii sunt afectaţi de poluarea tot mai intensă, de alimentaţia proastă, de suprasolicitare, de prea mult timp în faţa calculatorului sau chiar de lucrul cu obiecte de dimensiuni mici.

Toate acestea obosesc muşchii ochilor, care se relaxează tot mai greu.

Urmările: apar spasme, se înrăutăţesc alimentaţia şi oxigenarea retinei, scade nivelul proceselor de metabolism la nivel ocular.

Se porneşte astfel procesul de distrofie a ţesutului fin al retinei şi de creştere a tensiunii intraoculare şi se poate instala glaucomul, ceea ce duce la distrugerea lentă a nervului optic şi la pierderea irevocabilă a vederii.

Metoda de terapie cu lumină

Pentru păstrarea sănătăţii ochilor, pentru diverse afecţiuni oftalmice şi prevenirea bolilor, se recomandă o metodă pe cât de simplă, pe atât de eficientă.

Este vorba despre metoda de terapie cu lumină, elaborată şi folosită de maeştrii yoghini. Aceasta constă în folosirea luminii naturale (soarele) sau a unei lumânări.

  • Cum se foloseşte lumânarea

Terapia cu lumina pastreaza ochii sanatosi

– Seara, la aceeaşi oră (recomandat), într-o cameră aflată în întuneric total, se ‘’instalează’’ o lumânare la nivelul ochilor, la distanţă de 1-1,5 metri;

– Se priveşte flacăra cu ochii larg deschişi, clipind foarte rar, de 3-4 ori pe minut;

– Se concentrează privirea pe pata luminoasă; la început, se văd 3 straturi: de jos, de sus şi de mijloc, apoi se vede doar o pată luminoasă nediferenţiată;

– Se rămâne aşa timp de 5-6 minute; treptat, durata creşte până la 20 de minute; dacă se simte o oboseală, exerciţiul se întrerupe.

  • Terapia cu lumină naturală (soare)

Se priveşte soarele timp de 1-2 minute, de 2 ori pe zi, dimineaţa, când soarele apare la orizont, şi seara, la apus.

Contraindicaţii

Ambele metode de terapie cu lumină nu sunt recomandate persoanelor care suferă de glaucom.

Alte exerciţii simple pentru întărirea ochilor

Se întăreşte puterea organelor vederii dacă se ridică şi se coboară sprâncenele, cu ochii închişi.

“Relaxarea musculară progresivă” după Jacobson:

Aşezaţi-vă relaxaţi pe un scaun. Ţineţi capul drept şi lăsaţi braţele să atârne în voie pe lângă corp. Închideţi ochii, strângând puternic pleoapele timp de 5 secunde, după care deschideţi-i cât de larg puteţi.

Important: aceste mişcări nu trebuie producă nicio durere. Repetaţi exerciţiul de 10 ori şi reluaţi-l în total de 10 ori pe parcursul zilei.

loading...