Alimentație

FRUCTE de iarnă bogate în vitamine şi minerale, şi sărace în calorii

Pentru întărirea sistemului imunitar şi evitarea răcelilor, un rol esenţial îl joacă alimentaţia sănătoasă, îndeosebi în timpul iernii.

Asigurându-i organismului toţi nutrienţii importanţi, acesta va fi suficient de puternic încât să combată agenţii patogeni.

Iată câteva sortimente de fructe proaspete bogate în minerale şi vitamine, şi sărace în calorii, împreună cu ingredientele care le fac atât de sănătoase:

Portocalele

Potocalele sunt surse preţioase de vitamina C: 100 grame de portocale conţin aproape 50 miligrame de vitamine C.  Totodată, sunt bogate în minerale, fier, fosfor, potasiu, calciu şi magneziu. Sunt recomandate persoanelor care ţin la siluetă: 100 grame de portocale conţin doar 47 de calorii.

Kiwi

Conţin aproape de două ori mai multă vitamina C decât portocalele – în medie, 100 grame de kiwi conţin 70 miligrame de vitamina C (necesarul zilnic de vitamina C al unui adult poate fi asigurat prin consumul unui kiwi mare). În plus, fructele kiwi conţin acid folic, potasiu, calciu şi magneziu. 100 grame de kiwi conţin aprox. 50 calorii.

Fructele bogate in vitamine stimuleaza imunitatea

De reţinut:

Este recomandat ca fructele proaspete de kiwi să nu fie amestecate cu produse lactate, deoarece gustul acestora devine amar. Dacă atunci când mâncaţi kiwi resimţiţi o senzaţie de arsură pe suprafaţa limbii, consumaţi fructul mai rar şi în cantităţi mai mici.

Mandarinele

Mandarinele ne protejează împotriva obezităţii şi stimulează sistemul circulator. Conţin un mix de vitamine şi minerale. Pe lângă vitaminele A, C, E, acestea conţin şi acid folic, potasiu şi calciu. În 100 gr. de mandarine se regăsesc 50 calorii.

Pomelo

Are foarte puţine calorii şi este ideal pentru a fi consumat între mese. În funcţie de gradul de maturitate, valoarea calorică variază între 25 -50 calorii /100 grame de fruct. Este foarte bogat în vitamina C, dar şi în minerale precum potasiu, magneziu şi fosfor. Datorită conţinutul de limonină, consumul de pomelo stimulează tranzitul intestinal.

Grapefruit

Conţine puţine calorii: 100 grame de grapefruit conţin între 40-50 calorii. Acest fruct dulce-amărui este bogat în vitamina C – 100 de grame de grapefruit asigură 60% din necesarul zilnic de vitamina C al unui adult. De asemenea, conţine cantităţi însemnate de vitamina A, vitamina B, magneziu, calciu şi potasiu.