Medicină naturistă

Exercițiul care elimină HIPERTENSIUNEA pentru totdeauna. Cum au scăpat pacienții hipertensivi de medicamente (studiu inedit)

Hipertensiunea arterială (HTA) este o afecțiune vasculară generală a organismului.

Este, de asemenea, cea mai răspândită boală cardiovasculară, și afectează peste jumătate de miliard de oameni.

De mare ajutor împotriva hipertensiunii sunt și exercițiile yoga de relaxare. Este vorba despre Shavasana – una dintre cele mai simple poziții de yoga folosită pentru obținerea relaxării.

Shavasana scade semnificativ valorile tensiunii arteriale

Un studiu inedit publicat în prestigioasa revistă de medicină internă ‘’The Lancet’’ (SUA) arată că exercițiul yoga de relaxare – Shavasana, practicat timp de 30 minute pe zi, scade semnificativ valorile tensiunii arteriale.

Cercetătorii au constatat că exercițiul  este cel puțin echivalent unei clase importante de medicamente anti-HTA:

  • inhibitorii simpatici (în care intră, spre exemplu, clonidina, alfametil-dopa, rezerpina, alfa și beta-blocantele), însă fără a avea, în schimb, reacțiile adverse binecunoscute ale acestora.

Cum se procedează

Acest studiu inedit a arătat că dintr-un grup de 20 de pacienți hipertensivi, care au practicat exercițiul de relaxare, minimum de 3-4 ori pe săptămână, după 3 luni:

  • 9 persoane nu au mai avut nevoie de medicamente;
  • 7 le-au redus cu 60%;
  • 4 și-au păstrat medicația alopată, dar și-au eliminat, totuși, migrenele și depresiile.

Shavasana scade semnificativ valorile tensiunii arteriale

Metoda utilizează și un relaxometru care înregistrează activitatea sistemului nervos simpatic, prin 2 electrozi aplicați pe piele. În momentul în care tensiunea crește, se induce la căști o muzică liniștitoare, amintind bolnavului că trebuie să se relaxeze.

Tehnica

Într-o ținută lejeră, întinși pe podea sau pe un pat drept, cu brațele pe lângă corp și picioarele puțin depărtate, în modul cel mai simplu se dau mental comenzi de relaxare corpului, pe segmente, pornind de la tălpile picioarelor și până în creștetul capului.

Brațele trebuie să fie întinse pe lângă corp, cu palmele orientate în sus, iar picioarele trebuie întinse, depărtate, cu vârfurile ușor spre laterale.

Cât timp se află în această poziție, pacienții trebuie să se concentreze să rămână într-o stare tăcut – alertă, în timp ce eliberează tensiunea, anxietatea și furia. Este și o metodă excelentă de calmare și de atingere a unui prag superior de relaxare emoțională și fizică.

 Conform spuselor prof. Dr. L. Gherasim:

  • ‘’Tehnicile de relaxare bazate pe autosugestie, concentrare asupra unor gânduri relaxante și exerciții respiratorii pot reduce tensiunea arterială, în special la indivizii cu stres mental crescut. Succesul tratamentului nefarmacologic necesită însă aderența bolnavilor la schimbarea modului de viață, cei mai indisciplinați bolnavi fiind cei care ar beneficia cel mai mult de el’’. (Medicină Internă, vol. II, Editura Medicală).

 

 

loading...