Sfaturi

Este sau nu bine să dormim noaptea cu ŞOSETE?

Lipsa unui somn suficient sau de calitate afectează performanţa generală a organismului.

Apar astfel stări de oboseală, stări dese de iritabilitate, scăderea imunităţii generale a organismului, infecţii şi răceli, creşterea riscului problemelor de sănătate, în special diabet şi boli de inimă.

Dormitul cu şosete

Fiecare persoană are stilul sau de a dormi. Pentru a se simţi cât mai confortabil, apelează la diverse soluţii, printre care şi dormitul cu şosete în picioare.

Unele persoane trebuie să aibă picioarele protejate tot timpul anului. Pe de altă parte, există persoane care  poartă şosete doar iarna, în timp ce dorm.

Este sau nu sănătos să dormim noaptea cu şosete? Iată ce spun experţii:

Purtarea de şosete în timpul nopţii

Specialiştii confirmă faptul că dormitul cu şosete în picioare, în timpul nopţii, contribuie la un somn odihnitor.

Se pare că, apelând la o astfel de soluţie, păcălim corpul că este cald. Atunci când sunt fierbinţi, venele se vor dilata, iar căldura se va răspândi în tot organismul (există o legătură strânsă între dilatarea vaselor de la extremităţi şi somn). Creierul va înţelege că totul este bine şi va începe să se odihnească.

Studiile au arătat că purtarea de şosete pe timpul nopţii ajută la un somn odihnitor, la întărirea memoriei, la reîncărcarea bateriilor şi regenerarea pielii. Pentru a ne bucura de aceste beneficii, este important ca temperatura corpului să rămână echilibrată întreaga noapte.

Purtarea de sosete in timpul noptii ajuta la un somn odihnitor

În plus, potrivit Clinicii Cleveland, prin purtarea de şosete în timpul somnului se preîntâmpină insomniile datorate bufeurilor sau transpiraţiilor nocturne.

Observaţii

Specialiştii atrag însă atenţia asupra unui fapt important: înainte de culcare, şosetele din timpul zilei trebuie schimbate cu unele noi. În caz contrar, apar efecte nedorite: transpiraţie, miros neplăcut, infecţii fungice.

De asemenea, trebuie evitate şosetele cu elasticul foarte strâns, pentru că este împiedicată circulaţia sângelui, iar picioarele nu se odihnesc.

Temperatura potrivită

Cel mai bine este ca în timp ce dormim, camera să fie uşor răcoroasă. Potrivit studiilor, 16-19 grade Celsius par a fi cel mai potrivite.

Odată ce adormim este secretată melatonina, iar temperatura corpului scade, atingând un nivel minim în jurul orei 4 dimineaţa, temperaturi ce par a favoriza un somn uşor.

Hainele joacă şi ele un rol important în ceea ce priveşte odihna în timpul nopţii. Cele mai potrivite sunt pijamalele din material naturale precum bumbacul, care au o senzaţie plăcută asupra pielii, absorb şi elimină transpiraţia.