Alimentație

Este esenţial să combinăm alimentele ALCALINIZANTE cu cele ACIDIFIANTE – care sunt acestea

Hrana optimă ar trebui să fie compusă din 80% alimente formatoare de alcalinitate şi 20% formatoare de aciditate.

Aciditatea excesivă din corpul nostru nu ia naştere printr-un consum prea mare de alimente acre, ci de alimente din a căror digestie rezultă acizi.

Prin urmare, nutriţioniştii împart alimentele în două categorii:

  • formatoare de aciditate;
  • formatoare de alcalinitate.

Mineralele şi oligoelementele sunt alcalinizante, iar proteinele (în special cele animale), ca şi carbohidraţii, au un efect acidifiant. Prin conţinutul lor bogat de minerale organice, alimentele de origine vegetală au capacitatea de a neutraliza eficient acizii.

Important de reţinut este faptul că specialiştii ne sfătuiesc să combinăm obligatoriu alimentele alcalinizante cu cele acidifiante, în proporţia de 80/20.

FRUCTE

Alcaline: toate soiurile de fructe proaspete – stafide, curmale, smochine, ananas, mere, caise, piersici, cireşe, avocado, struguri, banane coapte, căpşuni, grapefruit, mango, pepene galben/roşu, nectarine, măsline negre, papaya, pere.

LEGUME

Alcaline: majoritatea legumelor, lăstarii, verdeţurile şi ierburile – ciuperci, mazăre verde, broccoli, conopidă, roşii varză roşie şi albă, ceapă, usturoi, praz, salată verde, sfeclă morcovi, cartofi, spanac, anghinare, castraveţi, andive, pătrunjel, pastarnac, ardei, dovleac, ridichi, soia boabe, in, bostan, nap, vinete, leguminoase încolţite.

Acide: anghinarea, porumbul, varza de Bruxelles, leguminoasele, legumele conservate, ardei iute, asparagus, rubarbar.

CEREALE

Alcaline: hrişca, soia, meiul, quinoa, cereale proaspete, orz verde, alimente neutre dar care absorb aciditatea digestivă – pâine prăjită, pâine mai veche de 2 zile (conţin mai puţin gluten care generează exces de mucus în corp).

Acide: grâul spelta, orzul, toate produsele din făină albă, pastele făinoase, orezul alb, popcorn, mălai, gris.

LACTATE

Alcaline: lapte smântânit, kefir, zer, unt, frişcă, lapte proaspăt (vacă, capră), iaurt simplu nepasteurizat sau lapte prins.

Acide: parmezan, brânzeturi fermentate, caşcaval, brânză dulce, brânză de vaci, telemea, îngheţată, iaurt îndulcit sau iaurt cu fructe, lapte fiert, lapte praf, smântână fermentată.

NUCI/SEMINŢE

Alcaline: seminţele de dovleac, migdalele, seminţele de floarea-soarelui.

Acide: nucile, alunele de pădure, nucile de Brazilia, pecan şi macadamia.

CARNE, PEŞTE

Acide: toate felurile de carne şi peşte.

Hrana optima se compune din 80% alimente alcaline si 20% alimente acide

BĂUTURI

Alcaline: ceaiurile de plante, ceaiul verde, apele minerale necarbonatate, ceaiul negru infuzat mai mult de 4 minute, sucuri de legume rădăcinoase.

Acide: alcoolul, cafeaua, cacao, apele minerale carbogazoase, răcoritoarele sintetice, ceaiul negru infuzat mai puţin de 4 minute.

ALIMENTE GĂTITE

Alcaline: legume fierte, coapte, mâncăruri sau ghiveci de legume, dar fără roşii sau bulion, supe de zarzavat şi de rădăcinoase fără carne.

Foarte acide: mâncăruri ce conţin roşii fierte, bulion sau pastă de roşii, supele în care a fiert carnea, supele cu adaos de vegeta, spanac gătit, conserve.

PRODUSE ANIMALE

Alcaline: ouă de prepeliţă, ouă de rață.

Acide: mezeluri, toate tipurile de carne de mamifere, pasăre, peşte, gelatină, grăsime, icre, ouă de găină.

DIVERSE

Alcaline: aproape toate condimentele, produse din lucernă, alge, ghimbir, amalaki, sare de mare, drojdie de bere.

Acide: murături făcute cu oţet, maioneze, sare rafinată, sosuri, ketchup, pastă de roşii, muştar (pastă), curry, aditivi alimentari sintetici: arome, coloranţi, glutamat, conservanţi ca benzoat, oţet, saramură, fum.

Două grupe aparte de alimente

♣ Alimentele alcaline sau neutre care generează aciditate: zahăr, dulciuri, majoritatea produselor de cofetărie şi patiserie preparate cu făină albă şi zahăr, alimente bogate în glucide cum ar fi orezul.

♣ Alimentele acide care generează alcalinitate: lămâie, grapefruit, oţet de mere diluat în apă, murături uşor fermentate cum sunt castraveţii de vară în saramură sau varza murată în primele 3 luni – aceste alimente, prin acizii slabi pe care îi conţin, favorizează digestia şi scad hipersecreția de acid din stomac.