Alimentație

Efectele extraordinare ale consumului de FĂINĂ INTEGRALĂ (pâine din grâu întreg)

Făina integrală de grâu  este un produs mai valoros decât făina albă, mai puţin procesat şi plin de calităţi nutritive.

Făina integrală de grâu este realizată din cereale care nu au suferit procesare amplă.

Pâinea din grâu întreg, adică din făină integrală (nerafinat, cum este cea din pâinea albă), din care nu s-au aruncat cele mai hrănitoare părţi ale cerealei, aduce beneficii importante pentru sănătate:

Conţine mai multe fibre alimentare

60 g de făină albă conţin 1,3 g de fibre, pe când aceeaşi cantitate de făină integrală conţine 6,4 g de fibre.

Fibrele alimentare aduc multe beneficii: previn constipaţia, previn apariţia bolilor diverticulare (diverticuloza şi diverticulita), scad colesterolul din sânge şi pot ajuta la scăderea în greutate.

Are mai multe vitamine şi minerale

Făina integrală conţine numeroase vitamine, inclusiv folați, riboflavină şi vitaminele B1, B3 şi B5. De exemplu, 120 g de făină integrală conţin 7,6 mg. de niacină (38% din doza recomandată zilnic), pe când aceeaşi cantitate de făină albă conţine doar 0,8 mg.

În ceea ce priveşte mineralele, 120 g de făină integrală oferă peste 100% din doza recomandată zilnic de seleniu şi 230% din doza recomandată zilnic de mangan.

Efecte asupra glicemiei

Pâinea făcută 100% din făină integrală are un indice glicemic de 51, pe când pâine preparată cu făină albă are un indice glicemic de 71. Astfel spus, făina integrală are un efect pozitiv asupra glicemiei şi poate  normaliza astfel valorile acesteia.

Alungă diabetul de tip II

Rezultatele unui studiu realizat pe 160.000 de femei, vreme de 18 ani, arată că, în cazul celor care au consumat în medie 2-3 porţii de cereale integrale – echivalentul a 2-3 felii de pâine grâu întreg – riscul de a se îmbolnăvi de acest tip de diabet a scăzut cu 30%.

O concluzie şi mai interesantă a cercetătorilor: încă 2 felii în plus de pâine din grâu întreg pe zi (2 porţii) cresc cu încă 21% şansele de a preveni diabetul de tip II.

Faina integrala – mai bogata in fibre, vitamine si minerale

Ajută şi în cazul unor tipuri de cancer

Rezultatele unui studiu realizat pe 500.000 de bărbaţi, timp de 5 ani, arată că un consum regulat de cereale întregi) oferă o oarecare protecţie împotriva cancerului colorectal.

S-a mai demonstrat şi că femeilei la menopauză care au consumat o multe fibre alimentare, inclusiv din făină integrală, au prezentat o scădere a riscului dezvoltării cancerului de sân cu 34% prin comparaţie cu cele care au consumat foarte puţine fibre în urma alimentaţiei.

Ajută la ameliorarea simptomelor specifice astmului

Consumul alimentelor din făină integrală  a fost pus în legătură şi cu scăderea şuieratului astmatic şi a astmului în cazul copiilor şi a hiperreactivității bronşice, o afecţiune a îngustării căilor respiratorii.

Conţine antioxidanţi puternici

Făina integrală conţine vitamina E, un antioxidant puternic  care protejează organismul de daunele provocate de radicalii liberi.

În plus, antioxidanţii din făina integrală nu lasă colesterolul ‘’rău’’ (LDL) să reacţioneze cu oxigenul, deci previne principala cauză a înfundării arterelor.

Previne crearea cheagurilor de sânge

Fibrele stimulează şi producerea anticoagulanților naturali ai organismului, ajutând circulaţia şi prevenind crearea micilor cheaguri de sânge, care sunt vinovate de atacurile de cord şi infarct.

loading...