Alimentație

Doza ideală de GHIMBIR pe care ar trebui să o adăugăm zilnic în mâncare

Ghimbirul, o rădăcină noduroasă care se remarcă prin gustul ei picant şi acrişor, se foloseşte în alimentație şi scopuri medicale de mai bine de 5.000 de ani.

Adăugat frecvent în preparatele culinare, ghimbirul are un rol benefic pentru întreg organismul.

Conţine compuşi antiinflamatori care ne feresc de boli

O calitate extrem de importantă a ghimbirului constă în faptul că acesta ne vine în ajutor cu o mulţime de compuşi antiinflamatori, care inhibă activitatea enzimei COX-2, cu rol în transmiterea senzaţiei de durere.

În acest mod, ghimbirul reuşeşte să combată anumite simptome ale artrozei.

Însă ne mai putem da seama de importanța inhibitorilor de COX-2 şi dacă ne gândim la faptul că inflamațiile existente în organism pregătesc terenul pentru boli mult mai grave, precum cele maligne sau maladia Alzheimer.

Cum îl valorificăm mai bine

Nu avem nevoie de o cantitate prea mare de ghimbir pentru a-i simţi efectul terapeutic.

Mai exact, sunt suficiente aproximativ 30 de grame pe zi, cu care putem condimenta, de exemplu, nişte legume trase la tigaie sau o mâncare cu carne marinată.

De reţinut este şi faptul că, rădăcina de ghimbir dată pe răzătoare eliberează mai multe substanţe active decât cea tăiată felii sau tocată.

De asemenea, este important să cumpărăm ghimbirul când este proaspăt şi să evităm rizomii moi şi/sau zbârciţi.

Ghimbirul ras elibereaza mai multe substante active

Alte sugestii de consum

Substanţele active îşi păstrează eficiența indiferent de forma în care se prezintă ghimbirul.

– Ghimbirul îşi păstrează mare parte din calităţi şi atunci când este uscat şi transformat în pulbere: 1 linguriţă de ghimbir pudră pe zi, adăugat în mâncăruri, salate, etc.

– Mai putem opta pentru 1-2 bucăţi de ghimbir confiat sau 1 ceaşcă de ceai preparat cu o jumătate de linguriţă de ghimbir ras (la 1 ceaşcă de apă fierbinte).

Beneficiile consumului zilnic de ghimbir

  • acţionează ca tonic general şi înlătură oboseala şi toxinele accumulate în organism;
  • calmează durerile de stomac;
  • stopează migrenele;
  • calmează durerile artritice;
  • ajută la o bună circulaţie a sângelui;
  • previne formarea cheagurilor de sânge (efecte similare cu ale aspirinei);
  • întăreşte sistemul imunitar;
  • reduce absorbţia de colesterol de către organism şi favorizează, de asemenea, eliminarea lui;
  • topeşte excesul de grăsime;
  • calmează durerile menstruale;
  • reduce nivelul de stres responsabil cu apariţia senzaţiei de rău de mişcare.

Contraindicaţii ale consumului de ghimbir

Tulburări ale sângelui (hemofilie); tratament cu insulină, anticoagulante, beta-blocante; terapia medicamentoasă a diabetului sau a hipertensiunii.