Alimentație

Doza ideală de APĂ cu care ar trebui să ne începem dimineaţa

Apa provoacă modificări vitale în organism, asupra diverselor aparate şi ţesuturi.

În organismul uman, la fel ca în natură, apa se află în continuă circulaţie.

Organismul, în anumite limite, îşi poate fabrica singur o cantitate de apă, aşa-numita apă endogenă, care se formează prin polimerizare, în cursul proceselor metabolice.

Însă îmbătrânirea este legată în mod direct de diminuarea posibilităţilor organismului de a metaboliza şi păstra apa.

Pierderile în apă ale organismului se accentuează progresiv

La 30 de ani, conţinutul hidric al organismului uman este de 60%, iar la 70 de ani, de aproximativ 46%. Pe măsură ce îmbătrânim, ‘’ne uscăm’’, în mod treptat.

Digestia şi sănătatea

Sistemul digestiv are o influenţă decisivă asupra stării de sănătate. Asta pentru că la procesul de digestie contribuie un număr mare de organe.

Pentru o digestie bună, sunt importante fibrele alimentare, care previn, de altfel, tulburările digestive.

Cele mai bune surse de fibre sunt fructele şi legumele. Dintre fructele care le conţin în cantităţi maxime, merită amintite merele, caisele, avocado, zmeura şi căpşunile. La legume, în capul listei se află anghinarea, varza de Bruxelles şi mazărea.

Surse excelente de fibre sunt şi cerealele integrale – hrişca, orzul, ovăzul, meiul, quinoa, secara şi bulgurul.

2 pahare cu apa consumate dimineata pun in miscare digestia

Apa şi fibrele

Pentru o funcţionare eficientă a intestinului, fibrele au nevoie de apă.

Conţinutul intestinului poate absorbi foarte mult lichid şi, dacă nu bem suficient, el se va usca, împiedicând buna funcţionare a digestiei.

Pentru a asigura golirea intestinului, este indicat consumul a 6-8 pahare mari de apă pe zi.

Pentru persoanele care, însă, nu se împacă foarte bine cu apa, se poate compensa diferenţa cu supe ori sucuri naturale, sau prin consumul a cât mai multor castraveţi şi pepeni roşii, care au un conţinut de apă apropiat de 100%.

Un sfat util – doza ideală de apă pentru dimineaţă

  • Beţi 2 pahare de apă, dimineaţa, cu jumătate de oră înainte de micul dejun.

Astfel, vă puneţi în mişcare digestia, grăbind evacuarea reziduurilor din colon şi pregătind organismul pentru primirea hranei.

Dacă se doreşte suplimentarea în organism a vitaminei C şi a antioxidanţilor, se spală bine 1 lămâie, se rade puţină coajă, care se pune împreună cu sucul obţinut de la ea în 2 litri de apă. Se lasă la macerat timp de 24 ore şi se consumă a doua zi dimineaţa, filtrată şi bine agitată.

loading...