Alimentație

DIGESTIA durează în funcţie de ceea ce mâncăm

Alimentele au timp diferiţi de digestie, în funcţie de compoziţia lor.

Totodată, alimentele şi preparatele îşi încep digestia în anumite segmente ale tubului digestiv, în funcţie de macronutrienții pe care îi conţin.

După fiecare masă, alimentele trec prin esofag, prin intestinul subţire, colon. Acest parcurs are o durată mai mică sau mai mare, în funcţie de ceea ce mâncăm.

Cât de uşor sau cât de greu se digeră un aliment depinde , în primul rând, de categoria din care face parte:

Fructele

Cu cât sunt mai bogate în apă, cu atât se digeră mai uşor. Pepenele, merele, citricele, prunele, fructele de pădure, dar şi roşiile, nu rămân în stomac mai mult de 30 de minute. Sucul de fructe este şi mai uşor digerabil şi stă în stomac 10-20 minute.

Sunt ideale de consumat dimineaţa, deoarece sunt bogate în glucide şi se pot depune cu uşurinţă dacă nu se face mişcare după ce sunt consumate.

Legumele, fructele, cerealele şi lactatele

În categoria legumelor şi fructelor cu amidon intră avocado, bananele, broccoli, conopida, dovleacul. Alături de cereale şi unele produse lactate, acestea se digeră în 2-3 ore şi menţin senzaţia de saţietate timp îndelungat.

Legumele care conţin amidon (fasolea, lintea, cartoful, năutul) şi cerealele nu se combină cu carne, peşte, ouă – alimente bogate în proteine.

Alimentele au timpi diferiti de digestie

Pe de altă parte, legumele fără amidon (ţelină, morcov, roşie, castravete, vânăă, ardei, broccoli, conopidă, varză, ceapă, usturoi, andive, sfeclă, gulie, ridiche, mazăre, ceapă, praz, usturoi) se pot combina cu aproape orice, deoarece ele nu interferează cu absorția proteinelor.

Grăsimile

Dintre toate alimentele, organismul are nevoie de cel mai mult timp pentru a digera grăsimile. Este vorba în special despre carne, chiar dacă în grăsimi sunt bogate şi nucile, seminţele, uleiurile vegetale, măslinele, etc.

Timpul de digestie al cărnii poate ajunge până la 7 ore.

Alimentele bogate în grăsimi ar trebui consumate la ora prânzului şi nu mai târziu de ora şase seara.

Ce se mănâncă seara

Seara nu se consumă preparate în cantităţi mari şi cu conţinut lipidic crescut. În caz contrar, timpul alocat digestiei este mai lung şi poate interfera cu somnul.

Este de preferat o masă în care să predomine legumele şi sursele de proteine cu conţinut redus de grăsime.