Alimentație, Medicină naturistă

Dieta în HIPERTENSIUNE recomandată de renumitul fitoterapeut francez Jean Valnet – elimină factorii de risc şi ameliorează sănătatea

Hipertensiunea arterială este cea mai răspândită boală cardiovasculară, afectând peste jumătate de miliard de oameni.

Această afecţiune vasculară generală a organismului constă în creşterea presiunii arteriale peste valori considerate unanim ca fiind normale, şi de la care creşte riscul apariţiei unor complicaţii cerebrale, cardiace, renale, şi nu numai.

Un prim pas pentru ameliorarea stării de sănătate constă în adoptarea unei diete ce urmăreşte eliminarea factorilor de risc aterosclerotici şi a excitantelor.

Dieta în hipertensiune arterială

Fost medic chirurg militar francez, Jean Valnet (1920-1995) a fost unul dintre cei mai mari specialişti ai medicinii cu ajutorul plantelor. Printre alimentele recomandate de specialist pentru tratarea hipertensiunii se numără:

Alimente recomandate zilnic

  • pătrunjel – 30 gr.
  • mere – 200 gr.
  • varză – 100 gr.
  • tărâţe de grâu în mâncare – 50 gr.
  • pâine integrală.

În cartea sa, „Tratamentul bolilor prin legume, fructe şi cereale”, doctorul Jean Valnet recomandă bolnavilor de HTA şi fragi, măsline, struguri, orez, secară şi alge.

La meniul zilnic, mai pot fi adăugate: fasole verde păstăi, spanac, sparanghel, ardei gras verde, roşii, castravete, dovlecei, soia, praz, ţelină, păpădie, porumb, pere, pepene galben, caise, prune.

usturoi: 1-2 căţei pe zi, în cure de 10-15 zile.

Hipertensiunea, tratata cu o dieta echilibrata

Alimente interzise

Grăsimi animale, unt, margarină, smântână, cafea, exces de sare şi condimente.

Sucuri proaspete

Se consumă în cure de câte 10 zile pe lună sucuri proaspete din:

  1. mere (300 ml) cu morcov (200 ml) şi apă (300 ml);
  2. varză (100 ml) şi apă (100 ml);
  3. morcov (100 ml) cu portocale (100 ml);
  4. castravete (100 ml) cu grapefruit (100 ml) şi apă (100 ml);
  5. aloe vera (40 ml) cu (50 ml) apă.

Sucurile naturale se beau cu înghiţituri mici, după apetenţa şi preferinţa fiecăruia, cel mai bine, dimineaţa.

Beneficiile dietei

Regimul recomandat acţionează benefic asupra factorilor de risc:

  • ereditatea – în familiile de hipertensivi;
  • consumul excesiv de sare  – peste 10 gr. pe zi;
  • supraalimentaţia şi consumul de grăsimi animale – solide, saturate, cu risc aterogen;
  • obezitatea şi sedentarismul;
  • consumul de cafea – inclusiv băuturile de tip Cola, ce conţin cofeină şi care produc vasoconstricţie arterială;
  • consumul altor substanţe excitante –  ca alcoolul, fumatul;
  • consumul cronic al unor medicamente – anticoncepţionale, cortizon, antiinflamatorii, etc;
  • stresul, factori psiho-emoţionali (anxietate, teamă).