Rețete de slăbit

Dieta cu OUĂ – efecte surprinzătoare în obezitate, supraponderalitate

Ouăle sunt un produs alimentar complet, care conțin toți cei opt aminoacizi esențiali pentru creștere, și sunt bogate în proteine.

Ouăle conțin aproape toate vitaminele și microelementele necesare pentru întărirea sănătății.

Ficatul nostru folosește colesterolul din ou pentru producerea de secreții biliare și formarea de celule noi.

Lecitina regăsită în ou hrănește creierul și dizolvă depunerile aterosclerotice din vasele sanguine, iar holina îmbunătățește memoria și elimină toxinele din ficat.

Recomandate în dieta persoanelor supraponderale

Un colectiv de cercetători de la Universitatea din Louisiana, Statele Unite, a studiat efectul consumului de ouă asupra pacienților supraponderali.

Testul a fost făcut pe 160 de pacienți. Jumătate dintre aceștia au consumat la fiecare mic dejun două ouă, iar ceilalți aceeași cantitate de calorii, însă din alte surse, cum ar fi carnea, produsele lactate, pâinea, etc.

Simultan, la ambele grupuri de pacienți, numărul de calorii din dieta zilnică a fost redus în aceeași măsură.

După opt săptămâni de regim, rezultatele au fost surprinzătoare: grupul pacienților care au consumat ouă la micul dejun a scăzut în medie cu o greutate de aproape două ori mai mare decât cei din grupul de control (2,4 kilograme față de 1,4 kilograme).

Drept urmare, se impun restricții alimentare nu prea severe, și se consumă ouă la micul dejun.

Cum se prepară ouăle

  • Ouă fierte în coajă

Se pun ouăle în apa clocotită, unde se lasă vreme de 4-6 minute, până când albușul se întărește complet, iar gălbenușul rămâne moale sau semi-moale.

Prin fierberea albușului, avidină – o glicoproteină din compoziția sa – vinovată de blocarea proceselor de absorbție a unor nutrienți în organismul uman, este inactivată, ceea ce face să poată fi consumat întreg oul, fără a avea efecte nedorite.

  • ‘’Ochiuri în apă’’

Se pun ouăle sparte în apă clocotită cu sare și se țin pe foc mic, până când albușul se întărește complet.

Nu se recomandă ochiurile prăjite în ulei, la fel ca și feluritele tipuri de omletă, deoarece prin prepararea termică la 160 de grade Celsius (temperatura de fierbere a uleiului de floarea-soarelui), multe din proteinele din componența oului sunt denaturate și pot deveni chiar toxice pentru organism, în timp ce vitaminele sunt distruse.

loading...
Loading...