Medicină naturistă

Cum să scăpați de DURERILE de CEAFĂ și de SPATE cu un simplu PROSOP (exercițiul care vă salvează de la ‘’cuțit’’)

Durerile de ceafă pot apărea la orice vârstă, pot fi intense, uneori brutale, exacerbate de mișcările capului, iradiind occipital și spre umăr.

In producerea durerilor de ceafă intervin o serie de factori, cum ar fi:

  • vârsta (prin fenomenul de uzură)
  • traumatismele ușoare, dar repetate
  • tulburări de statică
  • anumite malformații congenitale
  • surmenajul profesional sau sportiv.

Pentru ameliorarea durerilor, se impune o modificare a poziție corporale, mai ales în timpul somnului, prin utilizarea unei perne , a cărei înălțime să permită ținerea capului în același plan cu trunchiul. Astfel, tensiunile care acționează asupra coloanei vor fi diminuate.

De asemenea, cu ajutorul unui simplu prosop putem debloca umerii și ceafa, îmbunătăți poziția corpului și întări musculatura trunchiului.

Folosirea din timp a exercițiilor făcute la domiciliu va diminua necesitatea administrării masive de medicamente și va preveni o intervenție chirurgicală.

Efectuat zilnic, următorul exercițiu reprezintă o profilaxie eficientă a durerilor și vă salvează de la ‘’cuțit’’.

Exercițiu cu sul fierbinte

Ce obțineți

Se activează circulația locală și metabolismul în regiunea umerilor și a cefei, se calmează durerea.

Ce vă trebuie

  • Un prosop pluşat
  • Apă fierbinte
  • O pereche de mănuși obișnuite de menaj

Poziția de pornire

Ȋn picioare sau şezând

Cum procedați

Rulați prosopul și, după ce l-ați făcut sul, ȋnmuiați-l în apă fierbinte, cu mâinile protejate în mănușile de cauciuc, apoi stoarceți-l până când nu mai picură.

Verificați dacă temperatura lui vă este plăcută pe piele. În continuare, așezați-vă prosopul ud împrejurul gâtului gol și apăsați-l, pentru a sta suficient de strâns. Acoperiți-l cu un alt prosop, uscat.

Cand începe să se răcească, repetați procedura  – încă o dată sau de două ori.

Cand se recomandă

La orice contractură a cefei.

Câte repetări

După încheierea programului de 10 minute, dacă există dureri în zona cefei, de mai multe ori pe zi.

Exercițiu cu prosop, pentru energie

Pentru a vă decontracta spatele și pentru a vă recăpăta energia, apelați la următorul exercițiu:

Ȋnvârtiți (ca la stors) un prosop de baie, cât se poate de strâns, și puneți-l pe după umeri. Frecați-vă de la stânga spre dreapta, coborând de-a lungul coloanei, până la rinichi.

Reveniți în același stil, până ajungeți la umeri.

 

 

loading...