Sfaturi

CROMUL şi MAGNEZIUL sunt două minerale care ţin DIABETUL sub control

Cu timpul, glicemia crescută se soldează cu efecte dăunătoare în diverse zone ale organismului.

De exemplu, poate provoca afecţiuni cardiovasculare, renale, distrugerea neuronilor şi pierderea vederii.

Din fericire, există legume, fructe, sute de plante, dar şi condimente, care au o acţiune benefică pentru bolnavii de diabet.

Cromul şi magneziul sunt două minerale importante pentru cei care au probleme cu zahărul în sânge sau suferă de diabet. Iată ce spun studiile despre fiecare:

Cromul

Un studiu gigant a dus la concluzia că administrarea de suplimente cu crom la pacienţii cu diabet de tip II determină o îmbunătăţire cu 0,6% a nivelului glicohemoglobinei.

Un rezultat încurajator, ţinând cont de faptul că o reducere de doar 1% poate micşora cu aproximativ 20% riscul de infarct miocardic sau de accident vascular cerebral.

Acest mineral creşte sensibilitatea la insulină a organismului, redând, astfel, hormonului secretat de pancreas posibilitatea de a normaliza concentraţia glucozei din sânge.

Dr. J.L. Berdonces recomandă să se ia în fiecare zi 20 – 30 mcg. de crom, doză care poate reduce la jumătate nevoia de insulină.

Hrana oferă suficiente surse bune de crom, printre care se numără, de exemplu:

  • melasa rezultată din fabricarea zahărului de trestie;
  • ouăle;
  • ficatul;
  • carnea de pui;
  • fulgii de porumb;
  • stridiile;
  • alimentele de origine vegetală: păpădia, ştevia, iarba de lămâie (lemon­grass), piersicile, boabele de ienupăr, orzul, ovăzul sau roselle, o varietate de hibiscus care conferă diverselor ceaiuri o frumoasă culoare roşie;
  • broccoli, ardeiul iute, fasolea verde, germenii de grâu, piperul negru.

Diabetul, tinut sub control cu magneziu si crom

Magneziul

În cele mai multe cazuri, diabeticii au o carenţă de magneziu.

Revista „Diabetic Medicine” a publicat o analiză a datelor extrase din nouă studii. Se menţiona, printre altele, că o doză de 360 de miligrame de magneziu, luată zilnic, timp de 12 săptămâni, poate duce la scăderea glicemiei măsurate pe stomacul gol şi la un nivel mai ridicat al colesterolului „bun” HDL.

Doza zilnică recomandată pentru aportul suplimentar de magneziu este de 400 – 420 miligrame la bărbaţi şi 310 – 320 miligrame la femei (cu excepţia celor însărcinate).

În următoarele alimente se găsesc cantităţi apreciabile din acest mineral:

  • 1/2 file de şalău: 170 mg.
  • 1 cană spanac fiert: 157 mg.
  • 30 gr. seminţe de dovleac: 151 mg.
  • 1 cană fasole albă: 134 mg.
  • 1 chiflă graham: 89 mg.
loading...