Sfaturi

Cele 10 REGULI de AUR ale unui celebru medic suedez pentru a trăi mai bine şi mai mult

În cartea sa despre cele zece reguli de aur ale sănătăţii  – ‘’Les 10 regles d’or de la santé’’ –  medicul suedez Bertil Marklund oferă sfaturi simple pentru a trăi mai bine şi mai mult.

Dr. Bertil Marklund este doctor în medicină, cercetător, autor, profesor de medicină generală şi specialist în sănătate publică.

Adoptând un stil concis, doctorul suedez Bertil Marklund apelează la rezultatele cercetărilor ştiinţifice de ultima oră şi prezintă 10 reguli de aur pentru o viaţă sănătoasă.

Cu toţii putem adopta cele 10 sfaturi menţionate în carte, fără a ne schimba radical modul în care trăim.

1. Faceţi mişcare în mod regulat

Mişcarea şi exerciţiile fizice reduc stresul  şi ne ajută să îl gestionăm mai uşor – fapt pozitiv, pentru că stresul dăunează celulelor organismului. Practicaţi în mod regulat activitatea care vă convine, staţi mai degrabă în picioare decât aşezat, mergeţi pe jos cât mai mult posibil, optaţi pentru scări în locul liftului.

2. Nu vă lăsaţi copleşiţi de stres

Deşi necesare pentru supravieţuirea noastră şi, prin urmare, pozitive în sine, reacţiile de stres trebuie stăpânite.  Stresul nu trebuie lăsat să ne invadeze. Pentru aceasta, reduceţi exigenţele, faceţi cât mai multă mişcare, defulaţi-vă şi învăţaţi să respiraţi, mai spune medicul.

3. Dormiţi bine, dar nu prea mult

Odihnq de proastă calitate sau puţină oboseşte, slăbeşte sistemele noastre de apărare şi predispune la excesul de greutate şi la alte maladii. Somnul ajută la regenerarea organismului.

4. Staţi la soare, dar cu moderaţie

Expunându-ne la soare, sintetizăm vitamina D, indispensabilă corpului pentru buna funcţionare a sistemului nervos, consolidarea scheletului sau întărirea sistemului imunitar. Vitamina D ne protejează împotriva diverselor maladii: cancer, diabet, depresie, infecţii, psoriazis, scleroză în plăci. Atenţie la excesul de soare, care favorizează îmbătrânirea pielii şi cancerele.

Dr. Bertil Marklund ne ofera sfaturi simple pentru a trai mai bine si mai mult

5. Mâncaţi sănătos şi bine

Puteţi mânca de toate, însă cu moderaţie. Acordaţi prioritate alimentelor  cu aport de vitamine, grăsimi bune, antioxidanţi. Evitaţi, în schimb, produsele industriale îndulcite cu zahăr şi grase, limitaţi consumul de carne şi de mezeluri, optimizați aportul de proteine vegetale.

6. Beţi apă şi cafea

Corpul nostru poate pierde zilnic până la un litru şi jumătate. Proasta hidratare ne afectează pe plan fizic şi psihic. În plus, datorită antioxidanţilor şi cafeinei din conţinutul său, cafeaua scade riscul de diabet, de accident vascular cerebral, de Alzheimer sau de Parkinson. Trebuie să fie consumată, desigur, în cantităţi rezonabile – trei sau patru ceşcuţe pe zi.

7. Supravegheaţi-vă greutatea

Excesul de greutate favorizează creşterea riscului de boli cardiovasculare şi diabetului. Mâncaţi lent, nu mai luaţi încă o porţie şi alegeţi bine alimentele.

8. Aveţi grijă de dinţi

Potrivit spuselor medicului Marklund, igiena bucală influenţează circulaţia sanguină. Mergeţi periodic la dentist, curăţaţi-vă spaţiile dintre dinţi şi folosiţi periuţa de două ori pe zi, şi evitaţi dulciurile.

9. Adoptaţi gândirea pozitivă

Pesimismul aduce stres, angoasă şi frustrare: un ‘’cocktail’’ exploziv pentru sănătate. Potrivit medicului, persoanele care văd paharul pe jumătate gol trebuie să se înconjoare de indivizi pozitivi, să facă mişcare, să îşi găsească o motivaţie şi să fie generoase.

10. Întreţineţi viaţa socială

Studiile au demonstrat că mortalitatea este mai mare în rândul persoanelor care trăiesc singure. Prietenia optimizează încrederea în sine şi favorizează hormonii stării de bine.