Ceaiuri medicinale, Tratamente naturiste

Ceaiul verde SENCHA, elixirul japonezilor – cum se prepară corect şi ce beneficii aduce sănătăţii

Ceaiul Sencha are un gust delicat cu o notă de iarbă, fân, proaspătă, cu nuanţe uşor acrişoare.

Frunzele de ceai Sencha sunt de obicei în culoarea verde smarald, iar ceaiul preparat din acestea devine galben deschis.

În limba japoneză, Sencha înseamnă chiar ‘’infuzie de ceai’’.

Ceaiul verde japonez

Sencha reprezintă cel mai comun tip de ceai verde cultivat în Japonia.

Acesta este fabricat din frunzele de ceai provenite de la prima şi a doua recoltare a plantelor, frunze expuse direct la lumina soarelui.

Japonezii preţuiesc Sencha pentru aroma uşor astringentă, florală şi pentru beneficiile aduse sănătăţii – are o concentraţie foarte mare de antioxidanţi şi polifenoli, potasiu, cofeină, tanin,  vitamina C.

Cum se prepară corect ceaiul Sencha

Pentru a păstra armonia dintre dulceaţă, astringență, tăria şi delicateţea ceaiului Sencha, trebuie să acordăm atenţie sporită infuzării frunzelor de ceai:

1. Puneţi 2 linguri de ceai (10 g) în ceainic

2. Fierbeţi apa –aproximativ 210 ml. pentru cele 10 g de ceai, lăsaţi-o să se răcească până ajunge la 80 grade Celsius

3. Turnaţi apa peste frunzele de ceai; nu amestecaţi frunzele de ceai în timpul infuziei, pentru a nu obţine un gust amărui

4. Lăsaţi la infuzat ceaiul timp de 1 minut – maximum 1 minut şi 30 secunde

Ceaiul Sencha, foarte bogat in antioxidanti

Reinfuzați frunzele de ceai. Puteţi obţine între 3 – 5 infuzii. Pentru a doua infuzie reduceţi timpul de infuzare la 30 de secunde, la 45 secunde pentru a treia, la 1:30 pentru a patra şi la 3 minute + pentru a cincea infuzie. Pentru fiecare infuzie măriţi temperatura apei cu aproximativ 5 grade.

Ceaiul se poate bea ca digestiv sau chiar în timpul mesei. Se poate servi atât rece, în timpul verii, ca băutură răcoritoare, cât şi fierbinte în timpul sezonului rece. Se consumă cel mai târziu la orele 18.00-19.00, sau cu cel puţin două ore înainte de culcare.

Beneficiile ceaiului Sencha

Ajută la îmbunătăţirea digestiei (consumat în timpul mesei, mâncărurile nu vor mai cădea atât de ‘’greu’’)

Este foarte bogat în antioxidanţi ce combat efectele radicalilor liberi responsabili de îmbătrânirea prematură

Previne obezitatea (reduce viteza cu care enzimele transformă caloriile în grăsime)

Creşte puterea de concentrare şi relaxează în acelaşi timp (acţiune moderată de stimulare)

Oferă energie în mod natural (datorită nivelului de cofeină)

Întăreşte imunitatea, datorită proprietăţilor antivirale şi antiinflamatorii

Scade tensiunea arterială şi reduce colesterolul, ceea ce îl face eficient în prevenirea bolilor de inimă şi a accidentelor vasculare cerebrale

Normalizează nivelul glicemiei la persoanele cu diabet şi contribuie la prevenirea acestei afecţiuni

Are proprietăţi anticancer.