Alimentație

CAPCANE care pot transforma SALATELE în ‘’bombe’’ calorice şi soluţiile pentru a le face mai sănătoase

Salatele reprezintă un preparat plin de gust, savoare şi uşor de digerat.

Deşi suntem tentaţi să asociem salatele cu variante nutriţionale prin care putem evita îngrăşarea, există câteva greşeli majore pe care le facem şi care transformă o salată sănătoasă într-una nesănătoasă, cu multe calorii.

Mai exact, anumite ingrediente adăugate în aceste preparate culinare pot aduce  multe calorii în plus ce pot favoriza acumularea kilogramelor în plus.

Iată şi câteva moduri prin care salatele devin hipercalorice:

Brânza în salată

Brânzeturile grase sunt pline de grăsimi saturate şi calorii. De exemplu, doar 50 de grame de caşcaval ras conţine până la 18 grame de grăsime şi 225 de calorii, ceea ce transformă salata într-o adevărată bombă calorică.

Carnea de pui în salată

Friptura de pui prăjită în ulei furnizează aproximativ 100 de calorii şi peste 20 de grame de grăsime pentru o porţie. Mai puţin periculoasă este cea gătită pe grătar, fără piele şi fără alte grăsimi adăugate.

Crochetele în salată

Preparate din făină albă şi alte ingrediente procesate, crochetele aduc în plus  130 de calorii, 5 grame de grăsime şi 200 mg. de sodiu pentru 50 de grame.

Şunca afumată în salată

Şunca afumată furnizează 157 de calorii şi 11,5 grame de grăsimi la fiecare 50 de grame consumate.

Fructele uscate în salată

Prea multe fructe uscate în salată o pot transforma într-un preparat cu multe calorii. O opţiune mai sănătoasă constă în înlocuirea fructelor uscate foarte dulci cu felii de măr deshidratate.

Uleiul şi oţetul în salată

Poate mai puţin cunoscut este faptul că asezonarea unei salate cu ulei şi oţet poate suplimenta aportul caloric al preparatului cu 140 de calorii şi 15 grame de grăsime pentru fiecare porţie. Limitaţi sau chiar evitaţi adaosul de ulei şi optaţi pentru sucul de lămâie.

Sosurile procesate în salată

Sosurile procesate din supermarketuri sunt o combinaţie periculoasă de grăsimi trans şi multă sare, care adaugă numeroase calorii în plus.

Sfaturi pentru prepararea salatelor sănătoase

• Nu adăugaţi în salate ingrediente cu aport caloric crescut: seminţe, brânzeturi grase, mezeluri şi chiar carne prăjită.

• O salată sănătoasă şi cu puţine calorii (300 g salată verde cu 1 lingură de ulei, aproximativ 180 kcal) se poate transforma într-o salată nesănătoasă, cu multe calorii dacă: se adaugă nu mai mult de 50 g şuncă de pui, 50 g brânză de capră şi 50 g  măsline, ajungând astfel la 520 kcal.

• Pentru a evita adaosul de sare în salate, puteţi alege o combinaţie de plante aromatice proaspete sau uscate: pătrunjel, oregano, mentă, cimbru.

• Măsuraţi cu atenţie cantitatea ingredientelor folosite: migdalele, alunele caju, nucile şi alunele trebuie consumate în cantităţi reduse.

• Adăugaţi preponderent legume cu frunze verzi: frunzele de spanac, pătrunjel, sfeclă, salată verde, valeriană, rucola trebuie să constituie baza salatei.

• Adăugaţi cereale integrale: pentru a preveni  fluctuaţiile bruşte ale glicemiei, adăugați în salate orez brun, quinoa, hrişcă, mei sau orz.